قانون مالیات بر ارزش‌افزوده همچنان لازم‌الاجرا است

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده همچنان لازم‌الاجرا است.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با تکلیف اصناف در مورد اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از کالاهای مشمول قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در بازه زمانی پس از پایان مهرماه امسال، اظهار کرد: قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مشتمل بر یک ماده واحده مبنی بر اینکه مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی از تاریخ انقضای آن (۳۰ مهرماه امسال) به مدت یک سال تمدید می‌شود و در صورتی که در این مدت، قانون دائمی مالیات بر ارزش‌افزوده لازم‌الاجرا شود، مهلت یاد شده به پایان می‌رسد.


وی افزود: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده همچون سال‌های گذشته در حال اجرا است و فعالان اقتصادی مشمول این قانون مکلف به رعایت قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن است.


این مسئول ادامه داد: مودیان مشمول می‌بایست کماکان نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی فصلی برابر رویه قبلی در مهلت قانونی تعیین شده اقدام کنند.


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره سوم (پاییز امسال) و پرداخت مالیات مربوطه به مدت یک ماه تمدید شده است.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، مالیات بر ارزش‌افزوده نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره واردات، تولید و توزیع بر اساس درصدی از ارزش‌افزوده کالاهای فروخته شده یا خدمات ارائه شده در هر مرحله اخذ می‌شود ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات، تولید و توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می‌یابد تا نهایتاً توسط مصرف‌کننده نهایی پرداخت شود.


مالیات بر ارزش‌افزوده مالیاتی است که همه عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات (مودیان این نظام مالیاتی) باید علاوه ‌بر بهای کالا یا خدمت عرضه‌ شده، به‌ صورت درصدی از بهای فروش کالاها یا خدمات، در زمان فروش از خریداران اخذ و به‌ صورت دوره‌ای (فصلی) به سازمان امور مالیاتی کشور واریز کند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار