فن در لاین: اروپا برای مصادره دارایی‌های روسیه برنامه دارد

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد بروکسل برنامه‌ای برای مصادره دارایی‌های خارجی روسیه به نفع اوکراین، در دستور کار دارد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از تاس، اورزلا فن درلاین، رئیس‌کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که بروکسل در حال آماده سازی طرحی است که بر مبنای آن دارایی های روسیه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصادره می‌شود.


رئیس کمیسیون اروپا در تشریح جزئیات این طرح گفت که این طرح شامل سرمایه گذاری دارایی های مسدود شده روسیه است که منافع ناشی از آن به کی یف ارسال می شود.


فن درلاین در ادامه تاکید کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از طریق ارسال کمک های بیشتر به اوکراین، حمایت های خود را از این کشور گسترش دهند.


پیش از این نشریه فایننشال‌تایمز اعلام کرد که چند تن از اعضای دولت آلمان بر این باورند که با اشاره به بالا بودن «مخاطرات حقوقی و قانونی» در مسیر تخصیص دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین، با طرح اتحادیه اروپا درباره این موضوع مخالفت کرده‌اند.


این نشریه مدعی شده که برلین در تلاش است تا برای شناسایی و مسدودسازی دارایی‌های شهروندان و نهادهای روسیه، «هر اقدام قانونی» که می‌تواند، انجام دهد اما تمایل بروکسل برای استفاده از این دارایی‌ها جهت بازسازی اقتصاد و زیرساخت اوکراین، «ابهامات مالی و حقوقی پیچیده‌ای» را ایجاد کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار