فرهنگ غلط رانندگی یا استاندار نبودن زیر ساخت ها؟! قم جزء کمترین استان ها در تلفات حوادث رانندگی

خبر تصادفات همیشه آزار دهنده بوده است و بروز آن دلایل متعددی از سوی راننده، خودرو و جاده دارد که با اندکی رعایت قوانین، صبر و حوصله با کاهش چشم گیری روبرو خواهد شد.

به گزارش ذاکرنیوز و به نقل از پایگاه خبری افق قم/محمد صفایی، کدام مولفه حوادث تلخ جاده‌ای را رقم می‌زند؟ فرهنگ غلط رانندگی در میان مردم استاندارد نبودن جاده‌ها یا ایمن نبودن خودروها؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، هر سال بعد از تعطیلات نوروز دستگاه‌های مرتبط آمار تصادفات و کشته‌های حوادث رانندگی در ایام نوروز را اعلام می‌کنند. آماری که برای هر ایرانی دلسوز نگران کننده و باعث تأسف است. هموطنانی که برای شادی، نشاط و تجدید قوا عزم سفر کردند، اما سفری بدون بازگشت و یا سفری که با از دست دادن سلامتی همراه شد.

نکته‌ای که بسیاری از دلسوزان به آن واقف هستند این نکته است که فرهنگ رانندگی در ایران دچار اشکال است و این فرهنگ رانندگی غلط در کنار مسائل دیگر چون ایمن نبودن خودروها و استاندار نبودن جاده‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی در جاده‌ها شده است.

در موضوع تصادفات نباید فقط مردم  و رانندگان را مقصر دانست

فرهنگ غلط رانندگی یا استاندار نبودن زیر ساخت ها؟ 
 در بروز حوادث مختلف رانندگی و تصادفات جاده یی کارشناسان دلایل مختلفی را بیان کرده اند. یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل مربوط به حرکات خطرناک راننده است؛ راننده یی که مهارت زیادی در زمینه ی آشنایی با خودرو و نحوه ی کنترل آن ندارد، می تواند موجب حوادث مرگ باری در جاده ها شود.
 اما تنها نبود مهارت نیست که به بروز تصادف منجر می شود، بلکه مصرف مواد مخدر، داروهای خواب آور و مشروبات الکلی که انسان را از حالت عادی خارج می کند، از مهمترین دلایل بروز سوانح رانندگی است.
 در تصادفات رانندگی نباید از نقش عابر پیاده به راحتی چشم پوشی کرد. زیرا برخی از عابران پیاده در شرایط مختلف رفتارهای پرخطری از خود بروز می دهند؛ به عنوان نمونه به جای عبور از خط عابر پیاده و پل های مخصوص عابران، از وسط خیابان رد می شوند و با این کار می توانند حادثه ساز شوند.
 افزون بر عوامل مورد اشاره، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی دیگر از دلایل افزایش حوادث رانندگی، فشار زیاد کاری بر رانندگان ‏است. زیرا به دلیل مخارج کمرشکن زندگی، تورم و گرانی، بسیاری اوقات شاهدیم که افرادی که رانندگی می کنند، چند شغله ‏هستند تا از این طریق بتوانند معاش زندگی خود را تامین کنند. در این شرایط خستگی و خواب بر فرد غلبه می کند و تعادل وی را در رانندگی به هم می زند.
 رفتارهای پر خطر در رانندگی، علاقه مندی به سبقت های غیر مجاز، نداشتن تمرکز، خودنمایی و تلاش برای جلب توجه دیگران از اساسی ترین دلایل رفتاری در وقوع تصادفات به شمار می روند.

 



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار