فرمانده کل قسد: تنها آمریکا می‌تواند مسئله کردها را حل و فصل کند

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سخنانی گفت که تنها آمریکا می تواند مسئله کردهای سوریه را حل و فصل کند.

 به گزارش ذاکرنیوز، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در مصاحبه با نشریه آمریکایی نشنال اینترست اظهار کرد: آمریکا به تنهایی می تواند مسئله کردها را حل و فصل کند و روند صلح (با ترکیه) را پیش ببرد؛ چراکه واشنگتن هم با ما و هم با آنها همکاری می‌کند.


وی گفت که آماده می‌شود تا این موضوع را به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کند.


عبدی افزود: دولت ترکیه همیشه دشمن کردها بوده است و به همین دلیل است که وقتی به کردهای ترکیه حمله می‌کند، در اینجا (سوریه) هم به کردها حمله می‌کند.


عبدی با اشاره به تهاجم و اشغال عفرین در سال ۲۰۱۸ توسط ترکیه تصریح کرد: زمانی که درگیری در ترکیه میان کردهایی که برای دستیابی به حقوق خود می‌جنگند و دولت این کشور تشدید می‌شود، دولت ترکیه عصبانی شده و اقدام به حمله به کردها در این طرف مرز می‌کند.


وی ادامه داد: در فضای کنونی، برقراری روابط خوب با شمال و شرق سوریه برای ترکیه بسیار دشوار خواهد بود، اما در عین حال یک راه خروج در این زمینه وجود دارد. زمانی که کردها در ترکیه و دولت این کشور میان سال‌ها ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ درگیر روند صلح و آتش‌بس بودند، ما کردهای سوریه روابط خوبی با ترکیه داشتیم و سیاستمداران ما به ترکیه سفر و با مقامات آنها ملاقات می‌کردند.


این مقام کُرد سوری افزود: اگر جامعه بین‌المللی ترکیه را برای اعلام آتش‌بس، توقف تشدید تنش، آغاز دوباره روند صلح، بازگشت دوباره به میز مذاکره و آغاز گفت‌وگو با کردها برای حل مشکلاتشان در ترکیه تحت فشار قرار دهد، من معتقد هستم که این یکی از گزینه‌های موجود برای حل مسئله کردها در ترکیه است.


وی در ادامه با بیان اینکه با رهبران آمریکا درباره اهمیت تغییر به سمت یک سیاست طرفدار صلح روراست و صادق است، تاکید کرد: همین جمله را به دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری‌اش گفتم و به او اعلام کردم که تنها آمریکا می‌تواند این مشکل را حل و فصل کند و این توصیه را به بایدن نیز خواهم کرد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار