فرار مالیاتی در کل کشور باید جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر لزوم پرداخت مالیات از سوی مردم گفت: فرار مالیاتی در کل کشور باید جدی گرفته شود.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با مدیرکل و معاونان امور مالیاتی کردستان بر لزوم سرمایه گذاری جدی روی فرار مالیاتی ناشی از حساب‌های اجاره‌ای و کارت‌های بازرگانی تاکید کرد و افزود: فرار مالیاتی در کل کشور باید جدی گرفته شود.

آیت الله شاهرودی ضمن تبریک روز مالیات و همچنین تقدیر از همکاران مجموعه نظام مالیاتی استان و کشور گفت: نامگذاری یک روز به نام روز مالیات جهت آگاه سازی مردم و آشنایی آنان با تکالیف خود در این حوزه رفع مشکلات و نواقص را به دنبال خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با اشاره به قدمت و سابقه طولانی مبحث مالیات بیان کرد: بنیانگذاری حکومت در هر نظامی هزینه‌هایی را به دنبال دارد که یکی از راه‌های تامین این هزینه‌ها مالیات است.

او با اشاره به اینکه مردم باید جهت اداره نظام اقدام به پرداخت مالیات کنند یادآور شد:منابعی مثل نفت و معادن نباید صرف هزینه‌های جاری شود بلکه باید برای نسل‌های آینده یا سرمایه گذاری صرف شود و کشور‌هایی که این کار را کرده اند عمدتا پیشرفت کرده اند.

آیت الله شاهرودی با تاکید بر پرداخت مالیات بر حسب درآمد اشخاص ادامه بیان نمود: افراد با درآمد بالاتر باید مشارکت بیشتر در تامین هزینه‌های نظام داشته باشند و این درحالیست آن‌ها بیشتر از امکانات استفاده می‌کنند و مالیات کمتری می‌دهند.

او با اشاره به راه‌های جلوگیری و شناسایی فرار مالیاتی افزود: لازم است دستگاه مالیاتی به اطلاعات حساب‌های بانکی دسترسی کامل داشته باشد و همچین مردم کسانی را که فرار مالیاتی دارند به اطلاع امور مالیاتی برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در ایام هفته مالیاتی مبالغی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود باید برای مردم بیان شود تا مردم بفهمند مالیات وصول شده به خود آنان برمی گردد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار