غیبت در زاگرب؛ مانع بزرگ روس‌ها برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد

با وجود اینکه روس‌ها این روزها طوری خبررسانی می‌کنند که مسابقات جهانی بلگراد در حضور آنها برگزار می‌شود اما غیبت‌شان در مسابقات قهرمانی اروپا یک مانع بزرگ دیگر جدای از تبصره‌های سخت در راه بازگشت به صحنه است.

به گزارش ذاکرنیوز، طی روزهای گذشته اسپورت 24 روسیه از بازگشت روس‌ها به صحنه از مسابقات جهانی 2023 بلگراد خبر داد. این در حالی بود که پیش از این طبق چیزی که رسما اعلام شده بود، مبنا بر این بود که دو تیم نونهالان و نوجوانان این کشور بدون پیش شرط به مسابقات برگردند اما برای بازگشت تیم‌های جوانان و بزرگسالان این کشور شروطی از جمله نداشتن پرچم، در نظر گرفته شده بود.

با این وجود بدون آنکه خبر تازه‌ای از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی اعلام شود، روس‌ها بار دیگر از بازگشت‌شان به صحنه مسابقات از جهانی بلگراد خبر داده‌اند.

مسابقه‌ای که 25 شهریور تا 2 مهر در کشور صربستان برگزار خواهد شد و اولین مرحله از گزینشی المپیک 2024 پاریس است، بنابراین حضور در آن برای روس‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در اینکه فدراسیون کشتی روسیه و مقام بالاتر کمیته ملی المپیک این کشور هر لحظه به دنبال راهی برای بازگشت به صحنه مسابقات هستند و هر مسیری را از طریق دیپلماسی برای رسیدن به هدف دنبال می‌کنند شکی نیست اما حقیقت این است که اتفاق تازه‌ای رخ نداده و همچنان پیش شرط‌هایی که برای بازگشت آنها در نظر گرفته شده بود، وجود دارد.

علی دولتخواه عضو فدراسیون کشتی ارمنستان که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با کشتی روسیه دارد، در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: فدراسیون کشتی روسیه از طریق کمیته ملی المپیک‌شان نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک فرستاده و خواستار آسان‌تر کردن شرایط برای بازگشت آنها به مسابقات شده‌ است. عملا اجرای شروطی که تا امروز کمیته بین‌المللی المپیک برای آنها تعیین کرده، غیرممکن به نظر می‌رسد، اینکه قهرمانان و فدراسیون این کشور، از جنگ اعلام برائت کرده و برخلاف منافع ملی خود موضع‌گیری کنند. ضمن اینکه در ابتدای جنگ خیلی از قهرمانان بنام کشتی روسیه به حمایت از سیاست‌های کشورشان در اینستاگرام و فیس‌بوک پرداختند و این به معنای حذف آنها از مسابقات، حتی در صورت بازگشت برخی از نفرات بدون پرچم است.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر مسئله این است که اگر روس‌ها برگردند، ممکن است خیلی از کشورها در محکوم کردن این موضوع، از شرکت در مسابقات جهانی انصراف دهند و اتحادیه جهانی کشتی با این موضوع مواجه است. در عین حال هم روس‌ها با توجه به اهمیت مسابقات جهانی بلگراد به دنبال پیدا کردن راهی برای بازگشت هستند و قطعا لابی می‌کنند. یک موضوع دیگر هم که وجود دارد، غیبت روس‌ها در مسابقات قهرمانی قاره است، مسابقات اروپایی اخیرا بدون حضورآنها در زاگرب برگزار شد و طبق قانون هر کشوری که در رقابت‌های قاره‌ای شرکت نکند، حق حضور در مسابقات جهانی را نخواهد داشت.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار