گزارش مهر از «کآرام جانم می‌رود»؛

عکس‌های دیده‌نشده از مراسم تشییع حاج قاسم به خانه عکاسان رسید

نمایشگاه عکس «کآرام جانم می‌رود» شامل عکس‌های دیده نشده از مراسم تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه افتتاح شد.

به گزارش ذاکرنیوز ، نمایشگاه عکس «کآرام جانم می‌رود» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه با حضور احسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران و تعدادی از هنرمندان عکاس در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران افتتاح شد.


در نمایشگاه «کآرام جانم می‌رود»، عکس‌هایی از مجید حجتی، محمد مهدی ورال، اسحاق آقایی، مهدی ایمانی، ناصر جعفری، محمد ترک زاده، حامد خلیلی، علی سوته، مهران عشقی، جابر غلامی، جعفر کبوتری، حبیبه لطف زاده، آرمان رنجبریان، سید محمد آل رسول، محمد آهنگر، احمد بلباسی، وحید بیات، بابک جدی، احسان جزینی، روح الله جوانی، امیر خلوصی، هادی دهقانپور، تهمینه رحمانی، سامان رمضانپور، مصطفی رودکی، مرتضی صالحی، مهدی طاهری، حمید عابدی، عباس عاشوری، حسین کام شاد، عرفان کوچاری، محمدجواد مشهدی، سید جواد میرحسینی، هادی هیربدوش، سیده ریحانه یامی، صادق ذباح و حسین حاجیلری روی دیوار رفته است.


احسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: پس از اینکه سردار سلیمانی به شهادت رسید، فراخوان مسابقه عکس «فرمانده من» با رویکرد عکاسی از مراسم تشییع این شهید بزرگوار را منتشر کردیم که البته چون کرونا بود و نشد که عکس‌های خوبی پس از داروی در اختیار داشته باشیم، نمایشگاه این رویداد برگزار نشد. در عوض امسال با اضافه کردن چند فریم عکس از مراسم تشییع شهید سلیمانی از مشهد و عراق؛ در کنار ضریح امام حسین (ع) در کربلا این نمایشگاه با عنوان «کآرام جانم می‌رود» را برگزار کردیم. در واقع، این نمایشگاه، برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهرهای کربلا، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان را روایت می‌کند.


وی افزود: این نمایشگاه، شامل ۶۵ فریم و گزیده‌ای از عکس‌های مراسم تشییع شهید سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق است که توسط ۳۷ عکاس در قالب بخش اصلی، مردمی و مجموعه عکس به ثبت رسیده است.


باقری همچنین توضیح داد: علاوه بر «کآرام جانم می‌رود»، نمایشگاه عکس‌هایی از برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در خانه، محله و شهرهای ایران در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا با عنوان «سرو روان» نیز که سال ۹۹ در گالری خانه حوزه هنری برگزار شده بود، امسال با عنوان «سالگرد مردمی شهید سلیمانی در فضای کرونا» نیز به صورت همزمان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه حاصل فراخوانی بود که در اولین سالگرد شهید سلیمانی منتشر کردیم تا مردم عکس‌های خود را از سالگرد شهید سلیمانی در خانه و محله خود در دوران کرونا برای ما بفرستند.


رئیس خانه عکاسان حوزه هنری همچنین به تدوین کتاب عکس نوشت «شهید سلیمانی» اشاره کرد و گفت: در حال تدارک کتابی هستیم که شامل پرتره‌هایی از شهید سلیمانی با روایت‌ها و خاطراتی از ایشان (عکس نوشت) است. البته از آنجایی که گردآوری عکس‌های شهید سلیمانی سخت بود، از برنامه‌های امسال خانه عکاسان خارج و در برنامه‌های سال آینده این مجموعه خواهد بود.


باقری بیان کرد: بنیاد مکتب سلیمانی تعداد محدودی عکس از ایشان در اختیار دارد ولی چون عکس‌های ایشان طبقه بندی نظامی دارد و اکثراً زیر مجموعه نیروی قدس است، پروسه بررسی و تحویل این عکس‌ها زیاد بود و در حالی که ما ۳ ماه پیش اقدام کردیم نتوانستیم این عکس‌ها را در اختیار داشته باشیم.


علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه عکس «کآرام جانم می‌رود» می‌توانند از چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه تا ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ (به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها) از ساعت ۹ الی ۱۸ به حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ مراجعه کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار