قسد مدعی شد؛

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بعید است

یکی از مقامات نیروهای کُرد موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) گزارش های منتشر شده درباره آماده شدن ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از وبگاه اسپوتنیک، بسام صقر نماینده نیروهای کُرد موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) در آمریکا، گزارش های منتشر شده درباره آماده شدن ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه را تکذیب کرد.


وی ضمن رد گزارش های منتشر شده در ساعات اخیر درباره آمادگی ارتش ترکیه برای آغاز عملیات نظامی علیه کردها در شمال سوریه، تاکید کرد: این اخبار نادرست هستند، حمله ای در شرایط فعلی رخ داده و من معتقدم که روسیه و یا ایالات متحده آمریکا هنوز به ترکیه برای آغاز چنین عملیاتی چراغ سبز نشان نداده اند.


بسام صقر با اشاره به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از های مطرح شده در زمینه ورود یک کاروان نظامی جدید ترکیه به منطقه جرابلس، در شمال سوریه، افزود: البته ما این مساله را مشاهده کرده ایم که در روزهای اخیر حملات ترکیه از طریق پهپادهای تهاجمی افزایش پیدا کرده، آنها غیر نظامیان را هدف قرار می دهند و این اقدامات برای برقراری ثبات و آرامش پایدار در منطقه مضر است.


گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ماه ژوئن ۲۰۲۲ از طرح این کشور برای آغاز یک عملیات جدید نظامی در شمال سوریه علیه نیروهای پ.ک.ک خبر داد. از سال ۲۰۱۶ تاکنون نیز ارتش ترکیه چهار عملیات نظامی با ادعای مبارزه با تروریسم در اراضی شمال سوریه انجام داده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار