در گفتگو با المیادین؛

علی القحوم: امکان ندارد تداوم حضور اشغالگران در یمن را بپذیریم

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه آمریکایی ها در حال آماده شدن برای تشدید تنش ها علیه ملت یمن هستند، گفت: امکان ندارد تداوم حضور اشغالگران و قیمومیت خارجی را بپذیریم.

به گزارش ذاکرنیوز، «علی القحوم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: آمریکایی‌ها ظاهراً از حمایت از آتش بس دم می‌زنند، در حالی که آنها رفتار تهاجمی و خصمانه دارند و برای تشدید تنش‌ها علیه ملت یمن آماده می‌شوند. ما از میزان اهمیت و خطرات این نبرد آگاه هستیم و تأکید می‌کنیم که بدون اخراج همه استعمارگران و باز پس گرفتن ثروت‌های خود، صلحی وجود نخواهد داشت.


القحوم که به صورت تلفنی با شبکه تلویزیونی المیادین مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: آنچه در مناطق اشغالی یمن می‌گذرد، نتیجه طبیعی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ریاض است. نیروهای آمریکایی، خودروها و ناوهای جنگی آنها در حال سرازیر شدن به بسیاری از مناطق یمن از جمله جزیره «سقطری» هستند.


وی با بیان اینکه مداخلات عربستان و امارات اکنون برای همه مردم یمن مشهود است، با ارسال پیامی به مردم کشورش خطاب به آنها گفت: دروازه‌های صنعا به روی همه باز است تا بتوانیم در کنار هم با توطئه‌های سعودی و اماراتی که در راستای خدمت به منافع آمریکا است، مقابله کنیم.


علی القحوم در ادامه تأکید کرد: امکان ندارد تداوم حضور نیروهای خارجی و توطئه‌های تجزیه طلبانه و اشغالگری آنها و قیمومیت خارجی در سرزمین خود را بپذیریم. مردم یمن در مقابل کنترل شرکت‌های خارجی بر ثروت‌ها و منابع کشورشان منفعل و دست بسته نمی‌مانند.


این عضو ارشد دفتر سیاسی انصارالله در پایان گفت: رژه‌های نظامی که این روزها در یمن در حال برگزاری است، حامل پیام مستقیم و هشدار نظامی به کشورهای متجاوز به یمن است.


پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: اعلام حضور آمریکایی‌ها در حضرموت، آنچه را که درباره جاه طلبی‌ها و طمع ورزی های دشمنان در یمن گفته می‌شود، تأیید می‌کند. وی همچنین غارت مستمر ثروت نفت و گاز مردم یمن توسط مزدوران ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی و واریز درآمدهای آن به بانک‌های عربستان را محکوم کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار