عذرخواهی وزیر میراث فرهنگی از گردشگران به خاطر تعطیلی 3 روزه کاخ سعدآباد

وزیر میراث فرهنگی با انتشار توئیتی در صفحه مجازی

به گزارش ذاکرنیوز؛ سید عزت‌الله ضرغامی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به تعطیلی سه روز مجموعه کاخ سعدآباد از روز جمعه برابر با 20 خردادماه تا یکشنبه 22 خردادماه که همزمان با سفر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و هیئت سیاسی و اقتصادی همراه وی به ایران بود، نوشت: 

"تعطیلات کاخ موزه سعدآباد و اوج آن در این هفته به دلیل مراسم رسمی تشریفات رؤسای جمهوری میهمان است.

به نظرات کارشناسان حفاظت احترام می‌گذاریم، ولی به این میزان سختگیری اعتقاد نداریم و از همه گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی می‌کنیم".

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , گردشگری | توریسم ,

مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مجموعه‌ای 300 هکتاری در شمال تهران است که توسط شاهان در دوره قاجار و دوره پهلوی، بنیادگذاری شده و گسترش یافت. این مجموعه تاریخی دارای حدود 180 هکتار جنگل طبیعی، به همراه چندین کاخ، عمارت، موزه و ساختمان‌های متعدد، قنات‌ها، باغ‌ها، گلخانه‌ها و خیابان است. این مجموعه در ناحیه شمیران، در مجاورت دربند و در دامنه رشته‌کوه البرز ساخته شده‌است.

پس از انقلاب 1357 این مجموعه به شکل موزه درآمد و کاخ کنونی ریاست جمهوری در کنار این مجموعه قرار دارد که در حال حاضر چندین کاخ و ساختمان این مجموعه در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری ایران است.

کاخ اختصاصی، کاخ ملکه مادر، کاخ احمدرضا ، کاخ فریده دیبا و کاخ جدید رضا پهلوی از جمله کاخ‌‌هایی هستند که در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته‌اند که این نهاد برای پذیرایی مهمانان خود از کاخ ملکه‌ مادر (معروف به ساختمان جمهور) استفاده می‌کند.

گفتنی است مجموعه تاریخی کاخ سعدآباد علاوه بر تعطیلی سه روزه 20، 21 و 22 خرداد ماه که به دلیل سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا و هیأت سیاسی و اقتصادی همراه وی به ایران بود، در روزهای هشتم و نهم خرداد ماه سال جاری نیز به منظور اجرای مراسم استقبال از رئیس‌جمهور تاجیکستان تعطیل شده بود.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار