عدم‌آگاهی مدیران کارخانجات از فرآیندهای اداری یکی از چالش‌های تولید در قزوین است

دبیر قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه استان قزوین گفت: عدم ‌آگاهی و اطلاع مدیران کارخانجات و واحدهای صنعتی از فرآیندهای اداری یکی از چالش‌ها و موانع تولید ملی در قزوین است.

 جعفر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بروکرواسی زیاد در دستگاه‌های اداری و اجرایی وقت و هزینه زیادی از تولیدکنندگان را تلف می‌کند، اظهار داشت: عدم ‌آگاهی و اطلاع مدیران کارخانجات و واحدهای صنعتی از فرآیندهای اداری یکی از چالش‌ها و موانع تولید ملی در قزوین است.

وی اضافه کرد: برای نمونه اطلاع نداشتن از نحوه پرداخت بیمه کارگران و مالیات سبب می‌شود که مدیران صنایع و واحدهای تولیدی ما مشمول جریمه سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی شوند که رفع این جریمه‌ها مستلزم یک فرآیند اداری طولانی و طاقت‌فرسا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که تولیدکننده را خسته می‌کند.

عباسی با تاکید بر لزوم آموزش فرآیندهای اداری به مدیران واحدهای تولیدی ادامه داد: البته نکته‌ای که نباید فراموش کنیم، لزوم اصلاح و حذف قوانین مزاحم و متعدد است که به سنگ پیش پای تولیدکنندگان تبدیل شده؛ به طوری که تغییر مداوم و سریع بخشنامه‌ها و مقررات دولتی تولیدکنندگان و اهالی صنعت را سرگردان کرده است.

لزوم حضور میدانی مدیران امور مالیاتی در واحدهای تولیدی

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب‌الامر(عج) با اشاره به لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های امور مالیاتی و دارایی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: با توجه به اینکه اداره کل امور مالیاتی و دارایی لیست شرکت‌ها و واحدهای صنعتی بدهکار را در اختیار دارد، مدیر این دستگاه می‌تواند به راحتی به این شرکت‌ها مراجعه کند.

عباسی افزود: یکی از کارهای مهم قرارگاه صنعت، معدن و انرژی دعوت از مدیران این دستگاه و سایر مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان به واحدهای تولیدی بدهکار است تا از نزدیک درباره بخشودگی جریمه یا استمهال مهلت پرداخت آن دستورات مقتضی صادر و اجرایی شود.

وی با ذکر اینکه پرداخت نکردن مالیات راه حل رشد صنعت نیست، ادامه داد: به هرحال مالیات یکی از منابع درآمدی مهم کشور ماست و اقتصاد بسیاری از کشورها بر پاشنه مالیات می‌چرخد، با این حال حرف تولیدکنندگان این است که افراد دلال و واسطه‌گر که نقشی در فرآیند تولید و اشتغال‌زایی ندارند، باید در اولویت دریافت مالیات باشند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار