نایب رئیس مجلس اعلام کرد؛

عدم جذب اعتبارات ماده ۵۶ مانع اجرای پروژه تالار شهر اردبیل

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر هیئت دولت مصوب شد تا ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ و از طریق بانک‌های عامل به پروژه تالار شهر اردبیل پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش ذاکرنیوز ، علی نیکزاد بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه قدرت نفوذ برای جذب اعتبارات ماده ۵۶ را نداشتم، اظهار کرد: نه تنها در گذشته بلکه الان نیز چنین قدرت نفوذی را ندارم ولی با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم تلاشمان بر این است تا موانع پیش آمده در تکمیل تالار شهر و جذب منابع ماده ۵۶ را هموار کرده و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.


وی تصریح کرد: متأسفانه در گذشته نیز مسئولان امر چنین تقاضایی را از ما نداشتند و بنده نیز نمی‌توانم در حوزه اجرا ورود پیدا کرده و جذب منابع ماده ۵۶ را انجام دهم.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز به اتفاق صاحبان فکر و اندیشه و پیشکسوتان در این عرصه از تالار شهر اردبیل بازدید کردیم و پروژه با پیشرفت زیر ۵۰ درصد در حال اجرا است.


نیکزاد افزود: در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه فرهنگی اختصاص یافت که ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته اما ۱۵۰ میلیارد تومان آنکه از محل ماده ۵۶ و توسط بانک عامل تأمین خواهد شد، تاکنون تزریق نشده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قبال پرداخت تسهیلات بانکی، دولت و سازمان برنامه و بودجه متعهد می‌شود تا در سررسید این تسهیلات را بازپرداخت کند که امیدواریم در نشست هفته آینده در تهران گره این مشکل باز شود.


نیکزاد اضافه کرد: به هیچ وجه با اعتبارات اندک استانی نمی‌توان این پروژه را به سرانجام رساند و قطعاً از طریق ماده ۵۶ و منابع وزارت ارشاد در سال‌های آینده می‌توان تالار شهر را تجهیز، تکمیل و تحویل اهالی فرهنگ و هنر کرد.


وی در مورد جذب ماده ۵۶ و کارشکنی تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام کلیات این منابع رد شد ولی دولت طرحی را آماده کرده تا ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع به تصویب رسانده و از طریق ماده ۵۶ برای پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور تزریق شود.


نیکزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این زمینه بسیاری از استان‌ها معطل جذب اعتبارات ماده ۵۶ هستند که از این بین استان اردبیل نیز در پروژه‌های حوزه راه، فرهنگ و سدسازی با چنین مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو شده است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از شورای شهر و شهرداری اردبیل خواست تا هر چه سریع‌تر پروانه تالار شهر را صادر کرده تا در تأمین تضامین مشکلی به وجود نیاید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار