چهارشنبه سوم شهریور ماه:

ظرفیت و چالش‌های علوم شناختی مدرن بررسی می‌شود

نشست «علوم شناختی مدرن؛ ظرفیت ها و چالش‌ها» ‌با سخنرانی مهدی همازاده ابیانه ،دکترای فلسفه ذهن در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

به گزارش ذاکرنیوز، به همت کانون اندیشه جوان در ادامه سلسله نشست های «علوم شناختی» به موضوع «علوم شناختی مدرن؛ ظرفیت ها و چالش‌ها» ‌پرداخته می‌شود.


علوم شناختی مطالعه‌ علمی ذهن است. یعنی هر آن چه که نمودهای هوشمندی و آگاهی هستند مانند تفکر، ادراک، حافظه، احساس، استدلال و نیز تمام روندهای ناآگاهانه شناختی است. گاهی علوم شناختی را به صورت «مطالعه‌ی علمی شناخت» نیز تعریف می‌کنند و شناخت را مجموع حالت‌ها و فرآیندهای روانی مانند تفکر، استدلال، درک و تولید زبان، دریافت حواس پنجگانه، آموزش، آگاهی، احساسات و… در نظر می‌گیرند. به طور کلی پرسش‌هایی مانند این که ذهن چگونه کار می‌کند یا مغز چگونه هوشمندی را ایجاد می‌کند، از جمله پرسش‌هایی هستند که در این شاخه‌ی علمی بررسی می‌شوند.


دانشمندان علوم شناختی ذهن انسان را شبکه پیچیده‌ای می دانند که اطلاعات را دریافت، نگهداری و بازیابی می‌کند و می‌تواند آن را تغییر شکل یا انتقال دهد. از همین روی هدف علوم شناختی این است که اولا قابلیت های شناختی که در موجودات زنده وجود دارد به شکل علمی تعریف و تدوین شود و بعد مکانیسم هایی که در مغز باعث به وجود آمدن چنین قابلیت هایی بوده‌اند، شناسایی شوند.


در نشست «علوم شناختی مدرن؛ ظرفیت ها و چالش‌ها» ‌مهدی همازاده ابیانه ،دکترای فلسفه ذهن سخنرانی می‌کند.


این نشست روز چهارشنبه سوم شهریور ماه ساعت ۱۵ صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ برگزار می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار