طرح پیوند مسجد و مدرسه در خوزستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان از اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه خبر داد و گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان به قشر نوجوان و جوان، ضرورت دارد دانش‌آموزان و مدارس را به مساجد متصل کنیم.

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز  ، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم سمیری، امروز به منظور تقویت اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد در استان اظهار داشت: بالغ بر یک‌هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان در حال فعالیت هستند که در این باره اقدامات شایسته‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، هنری، آموزشی، ورزشی و ... انجام می‌دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان از اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه خبر داد و گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان به قشر نوجوان و جوان، ضرورت دارد دانش‌آموزان و مدارس را به مساجد متصل کنیم تا از این طریق هم بستر تربیتی آنها فراهم بشود و هم بتوان آنها را با توطئه‌های دشمنان آشنا کرد.

وی، از برگزاری دوره آموزشی مدیریت فرهنگی در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک و خرمشهر خبر داد و گفت: در این دوره‌ها به یک هزار نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مدت سه روز آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول،در ادامه افزود: با توجه به اینکه آموزش‌ و پرورش خوزستان به لحاظ قرآنی از ظرفیت خوبی برخوردار است، مطلوب است با عضویت دانش‌آموزان در کانون‌های مساجد، زمینه حضور آنها را در مسابقات قرآنی مدهامتان فراهم کند.

در ادامه این نشست مسعود حمیدی‌نژاد، از آمادگی آموزش‌ و پرورش جهت همکاری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و لزوم اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه خبر داد و اظهار داشت: طرح پیوند مسجد و مدرسه در تقویت بنیه اعتقادی و دینی دانش‌‎آموزان بسیار مؤثر است و آماده هرگونه همکاری در این زمینه  است.

وی، رونق فعالیت‌های کارآفرینی در مساجد را اقدامی مهم و ضروری دانست و گفت: باید کانون‌های مساجد مستقل بشوند تا برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در مساجد درآمد داشته باشند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار