ضرورت تغییر نگاه مسئولان استان سمنان در زمینه هنر

رئیس حوزه هنری سمنان با انتقاد از عدم توجه مدیران استان سمنان به مقوله هنر انقلاب اسلامی، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر تغییری در نگاه مسئولان استان سمنان نسبت به مقوله هنر ایجاد نشده و ضرورت دارد تا این نگاه تغییر یابد.
- اخبار استانها -

محمد اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

وی اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان افزود: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

اصغرزاده حمایت ویژه مسئولان استان سمنان از فعالیت‌های حوزه هنری این استان را خواستار شد و گفت: زیرساخت فرهنگی، منابع مالی ونیروی انسانی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ و هنر دارد.

وی با بیان اینکه توسعه و رشد هنر انقلاب اسلامی و فرهنگ نیازمند نگاه مثبت مسئولان و احیای زیرساخت‌های فرهنگی در کنار اختصاص منابع مالی مناسب است، تصریح کرد: ما زمانی به شرایط مطلوب خواهیم رسید که نگاه مدیران استان به مقوله هنر تغییر کند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با گلایه از وضعیت اعتبارات هنر در این استان تصریح کرد: کافی‌است نگاهی به آمارها بیندازیم تا دریابیم چه مقدار از بودجه استان سمنان به هنرمندان و وضعیت معیشتی این قشر تخصیص پیداکرده است. 

اصغرزاده با اشاره به این نکته که اگر بودجه ما به‌عنوان یک نهاد فرهنگی وهنری خوب نباشد، بالطبع وضعیت هنرمندان ما هم از نظر بودجه‌ای خوب نیست ادامه داد: در چند سال اخیر حوزه هنری استان سمنان با حمایت‌های مالی تهران توانسته است چراغ کم فروغ هنر را در سطح استان روشن نگه دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی حوزه هنری استان سمنان بیش از 30 برابر این اعتبارات در استان است، تصریح کرد: علی‌رغم پیگیرهایی که داشتیم متأسفانه تغییری در نگاه مسئولان به هنر انقلاب و موضوع فرهنگ رخ نداده است، ولی امیدواریم مسئولان نگاه مثبتی به حوزه فرهنگ وهنر داشته باشند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار