در جدیدترین جلسه شورای هنر؛

شیوه نامه «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» تصویب شد

شیوه نامه «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» در مقطع کارشناسی رشته نگارگری به صورت اجرای دوره آزمایشی در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی فرشچیان به تصویب رسید.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتاد و ششمین جلسه شورای هنر کشور صبح امروز دوشنبه دوازدهم دی ماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو با دستور جلسه بررسی طرح «شیوه نامه نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» و ادامه بررسی‌های «آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» در محل وزارتخانه برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، وزیر فرهنگ درباره شیوه نامه «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» گفت: حمایت از جریان‌های آموزشی اصیل مطابق با نظام سنتی و مورد تحسین از مهمترین اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید به شمار می‌رود و در همین راستا، تصویب شیوه نامه «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر»، اقدام مهم و اساسی در نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود.


وی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که شیوه‌های آموزشی در رشته‌های هنری نسبت به روش‌های مرسوم آموزش در سایر رشته‌های دانشگاهی، از فضای متفاوتی برخوردار است، اجرای صحیح شیوه نامه‌هایی چون «نظام استاد شاگردی» در آموزش‌های هنری می‌تواند اتفاقات بزرگی در این خصوص رقم زند و اجرای دقیق آزمایشی این شیوه نامه در گام نخست اهمیت خاصی دارد.


همچنین در جدیدترین جلسه شورای هنر ادامه بررسی «آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» دستور بعدی جلسه بود که مباحث مربوط به آن مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت. اعضا نیز در ادامه به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص مفاد آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم پرداختند.


محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت فرهنگ، محمدرضا جعفری جلوه مشاور رئیس سازمان صداوسیما، بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی زنان، محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر، محمدحسین ساعی و ابراهیم سوزنچی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی رجبی دوانی پیشکسوت هنرمند هنرهای تجسمی، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ در امور هنری، سجاد محمدیارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان و رضا نقی زاده، سرپرست دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حاضرین در این جلسه بودند.


جلسات شورای هنر کشور پس از سال‌ها وقفه، در دوره جدید وزارت فرهنگ از سر گرفته شده است و صبح امروز یازدهمین جلسه این شورا در دوره جدید و هفتاد و ششمین جلسه آن در ادوار مختلف در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار