شگرد اردوغان شعله‌ور کردن جنگ.... !!!

به گزارش ذاکرنیوز/سعید ذاکری کارشناس سیاسی، روز گذشته تا بامداد امروز شما به زودی شاهد یکی از شدیدترین تبادل آتش بین ارتش سوریه و تروریست‌های مورد حمایت ترکیه و حتی توپخانه ارتش اشغالگر اردوغان در محورهای مختلف درگیری بوده است. مستندی در مورد میزان تلفات به این حملات منتشر نشده اما اصرار عجیب و غریبه ها و ارتش اشغالگر ترکیه در حمله به مواضع ارتش سوریه در غرب و شمال حلب استان ادلب بیانگر آن است که ما شاهد یک راهبرد جدید توسط اردوغان و دارودسته در آنکارا برای برهم زدن وضعیت فعلی در سوریه هستیم. 

امروز گزارشی را یکی از رسانه‌های نزدیک به سازمان امنیت ترکیه که در شمال سوریه فعال است منتشر کرد و مطالب و مواردی را نوشت که بوی بهانه و جنگ از آن می آمد در حالی که بر اساس توافق مسکو ارتش اردوغان به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریست‌های القاعده و سایر گروه‌های مسلح تروریستی در شمال سوریه باید تسهیلات حرکت در بزرگراه حلب لاذقیه را فراهم می‌کرد اما هیچ وقت این کار را نکرد و همچنین باید گروه‌های مسلح تروریستی چند ملیتی وابسته به القاعده را محدود می‌کرد و اجازه نقل و انتقال پول و سلاح به آن‌ها را نمی‌داد و به هیچ یک از این توافقات عمل نکرده و در تمام طول این سه سال تروریست‌های وابسته به او هزاران بار به مواضع ارتش سوریه حمله کردند و آتش بس را هم نقض کردند، حالا به شکل عجیب و غریبی از نقض آتش‌بس توسط ارتش سوریه و روسیه و همچنین کردهای حمایت آمریکا می‌نویسند و آن را عاملی برای تشدید درگیری‌ها می‌خوانند. 

شواهد و قرائن به ما می‌گوید که به نظر می‌رسد سازمان امنیت ترکیه ناتوان از حمله مستقیم به مناطقی که دوست دارد آنها را اشغال کند و وحشت زده از تحریم آمریکا و فشار روس‌ها دست به دامان عناصر تروریستی خود شده تا آرام آرام فتیله جنگ را بالا بکشند و با حملات مستمر اما پراکنده به مواضع ارتش سوریه در یک کنش و واکنش، جنگ را شعله‌ور کنند. با این حال جنگنده‌های روس روز گذشته ۱۲ بار مناطق تحت اشغال تروریست‌های مورد حمایت آنکارا را بمباران کردند و با از بین بردن انبارهای مهمات، بیمارستان‌های میدانی و همچنین مقرهای فرماندهی قدرت عملیاتی آن‌ها را تضعیف و تپان واکنش کامل را از آن‌ها گرفتند. اما فرزندان آدمکش اردوغان آن اندازه از انبارهای ارتش ترکیه گیرشان آمده که اگر بخواهند می‌توانند این موارد را به سادگی جایگزین کنند... 

به همین دلیل باید گفت تحولات در سوریه بسیار پیچیده شده و بر اساس آنچه که ما شاهدش هستیم،‌ورود به یک مرحله تازه از تحولات سیاسی و میدانی است که در سفر روزهای آینده رئیس جمهور ترکیه به تهران می‌توان ابعاد بیشتری از آن را مشخص کرد اما نباید از این مسئله غافل شد که اردوغان فرد بسیار بی‌اعتباری است که ممکن است پیش از سفر به تهران خاکستر جنگ را باد بزند و آن را شعله‌ور کند.  

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار