رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

شهروندان شهرکرد از اجاره دادن کارت بانکی خودداری کنند

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: گاهی شاهدیم شهروندی کارت بانکی خود را اجاره و در قبال آن پول دریافت می‌کند که این موضوع سبب سوءاستفاده‌هایی شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، سرهنگ مرتضی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هیچ نظم و امنیتی بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود و این موضوع در مورد فضای مجازی هم صدق می‌کند.


وی تصریح کرد: پلیس فتا از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی در خصوص فضای مجازی استفاده می‌کند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و لازم است مردم برای پیشگیری از وقوع جرایم سایبری به کمک پلیس بیایند.


عسگری بیان داشت: اکثر افرادی که گرفتار دام کلاهبرداران شده‌اند ساعتی قبل پیامک هشدار پلیس فتا را دریافت کرده‌اند اما به دلیل عدم توجه به آن مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.


رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مردم نباید به پیام‌هایی که از سر شماره شخصی ارسال می‌شود اهمیتی دهند، توصیه اکید می‌شود که شهروندان به هیچ عنوان بر روی لینک‌هایی که در این پیامک‌ها است کلیک نکنند.


وی افزود: لازم است افراد اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر دریافت کنند، چراکه در غیر این صورت ممکن است بدافزارها وارد گوشی‌شان شوند و به کلیه اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کنند.


عسگری با اشاره به اینکه متأسفانه افرادی اقدام به اجاره دادن کارت‌های بانکی خود می‌کنند یادآور شد: با وجود همه تأکیدات در این زمینه باز هم افرادی بی‌توجه به این موضوع کارت بانکی خود را در ازای دریافت مقداری پول در اختیار دیگران قرار می‌دهند.


رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: در بسیاری از مواردی که شهروندی کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد شاهد مسدود شدن حساب‌های خود است که علت آن اقدامات مجرمانه و سوءاستفاده فرد اجاره‌کننده از این کارت‌ها است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار