رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد؛

شناسایی ۹۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

معاون وزیر اقتصاد از شناسایی ۹۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از ۳ میلیون واحد صنفی و ۳۰۰ هزار شرکت اقتصادی فعال طی ۳ سال گذشته خبر داد.

به گزارش ذاکرنیوز ، داود منظور امروز در نشست خبری اظهار کرد: اظهارنامه برآوردی برای سالهای ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ تولید کردیم؛ بررسی‌ها نشان داد که ۳۰۰ هزار شرکت در ۳ سال گذشته فعال بوده‌اند اما اظهارنامه و مالیات نداده‌اند. ما برای این شرکت‌ها اظهارنامه مالیاتی تولید کردیم.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین حدود ۳ میلیون واحد صنفی وجود داشتند که در ۳ سال گذشته علی رغم اینکه مودی بودند امت اظهارنامه نداده و مالیات پرداخت نکرده بودند؛ با توجه به اطلاعاتی که داریم برای این واحدها اظهارنامه تولید کردیم.


وی ادامه داد: مجموع مالیات این شرکت‌ها و واحدهای صنفی ۹۰ هزار میلیارد تومان است.


منظور گفت: مودی می‌تواند تمکین کرده و مالیات را بپردازد و در صورت عدم تمکین می‌تواند اعتراض کند و اظهارنامه مالیاتی به ما بدهد که پس از رسیدگی به اظهارنامه، مالیات را قطعی سازی کرده و وصول می‌کنیم.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: نسبت به تحقق مالیات ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی کاملاً خوشبین هستیم و تدابیر را از ۶ ماه پیش شروع کردیم.


وی افزود: این برنامه ریزی ها به ما این اطمینان را می‌دهد که سال آینده تعهد مالیاتی را پاسخ خواهیم داد.


منظور افزود: این برنامه ریزی ها به ما این اطمینان را می‌دهد که سال آینده تعهد مالیاتی را پاسخ خواهیم داد.


منظور در مورد بازار رمزارزها نیز گفت: توصیه کارشناسی من به مردم این است که وارد بازار رمز ارز نشوند زیرا بازار پریسکی است و افت و خیزی بسیاری دارد و خانمان‌سوز است. البته شاید عده‌ای وارد شوند و منفعت ببرند اما ریسک بسیاری دارد.


معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در قوانین جاری، معاملات رمز ارز پذیرفته نشده و عملاً غیرقانونی است پس ورود به این بازار یک ریسک دیگر دارد که با توجه به غیرقانونی بودن شاید تبعات دیگری هم داشته باشد.


وی اضافه کرد: در این طرف ماجرا نیز ما به عنوان سازمان امور مالیاتی با کمک بانک مرکزی سکوهای معاملات رمز ارزها را پایش می‌کنیم. در واقع بر اساس میزان خرید و فروشی که هر فرد انجام داده می‌توان به درآمد حاصل شده از رمز ارز دست یافت که می‌توان بر اساس این اطلاعات مالیات اخذ کرد.


منظور افزود: البته مشروط به پایش این اطلاعات از سوی بانک مرکزی است که آن هم باید در اختیار ما قرار دهد تا مالیات را برآورد کنیم.


وی گفت: بالاخره آنجایی که ریال به رمز ارز تبدیل می‌شود را می‌توان شناسایی کرد اما هنوز گزارشی از معاملات رمز ارز از بانک مرکزی دریافت نکرده‌ایم.


رئیس سازمان امور مالیاتی منظور در مورد بازار رمزارزها نیز گفت: توصیه کارشناسی من به مردم این است که وارد بازار رمزارز نشوند زیرا بازار پریسکی است و افت و خیزی بسیاری دارد و خانمان‌سوز است. البته شاید عده‌ای وارد شوند و منفعت ببرند اما ریسک بسیاری دارد.


معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در قوانین جاری، معاملات رمزارز پذیرفته نشده و عملاً غیرقانونی است پس ورود به این بازار یک ریسک دیگر دارد که با توجه به غیرقانونی بودن شاید تبعات دیگری هم داشته باشد.


وی اضافه کرد: در این طرف ماجرا نیز ما به عنوان سازمان امور مالیاتی با کمک بانک مرکزی سکوهای معاملات رمزارزها را پایش می‌کنیم. در واقع بر اساس میزان خرید و فروشی که هر فرد انجام داده می‌توان به درآمد حاصل شده از رمزارز دست یافت که می‌توان بر اساس این اطلاعات مالیات اخذ کرد.


منظور افزود: البته مشروط به پایش این اطلاعات از سوی بانک مرکزی است که آن هم باید در اختیار ما قرار دهد تا مالیات را برآورد کنیم.


وی گفت: بالاخره آنجایی که ریال به رمزارز تبدیل می‌شود را می‌توان شناسایی کرد اما هنوز گزارشی از معاملات رمزارز از بانک مرکزی دریافت نکرده‌ایم.


یادآور شد: هر کسی هم که با این شرکت‌ها کار کند هم مشمول پرداخت مالیات می‌شوند؛ در واقع همه طرفین و همکاران و معامله گران با این شرکت‌ها باید مالیات بپردازند.


ادامه دارد…



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار