امام جمعه کنگان:

شعار سال نقشه راه برای کشور است

امام جمعه کنگان گفت: شعار سال، گفتمان سازی و نقشه راه برای کشور است.

به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام محمود در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر فرزانه انقلاب به نام سال مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: تحقق شعار سال تکلیفی ملی است و هر کس به اندازه شعاع وجودی خویش در عینیت بخشیدن به دستور مطاع رهبری اهتمام ورزد.


وی بیان کرد: مجلس با ریل گذاری مناسب و متقن، دولت با کار اجرایی، قوه قضائیه با حمایت از تولید کنندگان و مبارزه با متخلفین در حوزه گرانی و عموم مردم با عزمی ملی تلاش کنند مسئله اصلی و محوری یعنی اقتصاد تقویت شود.


خطیب جمعه کنگان به فرمایشات راهبردی رهبر فرزانه انقلاب در مقدس‌ترین مکان‌ها در ایران اسلامی و میعادگاه میلیون‌ها ایرانی در حرم مطهر رضوی به نقاط قوت و ضعف کشور در کلام معظم له اشاره و گفت: داشتن بنیه قوی، ایستادگی در برابر تحریم‌ها، وفاق ملی و … از نقاط قوت و وضعیت اقتصادی، وابستگی اقتصاد به نفت خام، تصدی گری دولتی اقتصاد از مهمترین نقاط ضعف کشور در کلام رهبر معظم انقلاب بود.


محمودی به تذکرات رهبری به مردم اشاره و عنوان کرد: اسراف در حامل‌های انرژی، تجمل گرایی، عدم تعصب نسبت به تولیدات داخلی از عیوبی است که معظم له به مردم متذکر شدند. امیدآفرینی و جهاد تبیین دو توصیه مهم رهبری به همگان بود.


مناقشات از طریق گفتگو قابل حل است


امام جمعه کنگان به سخنان رهبری در جمع قاریان و اساتید ممتاز قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: آمیخته شدن مجالس تلاوت با ترجمه و تفسیر آیات برای انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی به مستمعین و تبدیل مساجد به پایگاه‌های رواج تلاوت و استماع قرآن و ارائه تفسیر آیات از مهمترین بیانات معظم له در این دیدار بود.


محمودی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به توافق ایران و عربستان با میانجیگری برخی کشورهای منطقه و تلاش توپخانه دشمن برای مخدوش ارائه دادن این توافق، بیان کرد: راهبرد اصلی جمهوری اسلامی سیاست نگاه به شرق و همسایه محوری و تأمین حداکثری منافع و امنیت ملی است.


وی افزود: مناقشات آسیایی از طریق گفتگو قابل حل و فصل و نیازی به مداخله بازیگران غربی ندارد و این توافق حتی مورد حمایت جبهه مقاومت در لبنان و یمن بود و ایران اسلامی همواره از جریانات ضد امپریالیستی و مسلمان و شیعه حمایت خواهد کرد.


خطیب جمعه کنگان ضمن تبریک عید باستانی و حلول ماه رمضان گفت: گرچه تکریم مهمان از آداب و آموزه‌های دینی است اما رعایت موازین اسلامی و حریم ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری نیز امری ضروری و بدیهی است.


گلایه از وضعیت روزه خواری و عفاف


محمودی با گلایه از وضعیت روزه خواری و عفاف در ساحل تاکید کرد: مراجع قضائی، نیروی انتظامی، بسیج و دیگر مراجع ذیصلاح مطابق با قانون و شرع مانع حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان شوند.


وی در پایان این موضوع به مسئله صله ارحام و دید و بازدیدهای نوروزی اشاره و گفت: مواظب باشیم دید و بازدیدهای نوروزی باعث روزه خواری نشود و کار مطلوب اینست که مهمانی‌ها در موقع افطار باشد تا هم ثواب افطار و هم آداب نوروز رعایت شود.


امام جمعه کنگان خطبه‌ها رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را از مهمترین معروف‌ها دانست و با تاکید بر لزوم رعایت قانون در رانندگی و پرهیز از اذیت و آزار دیگران در رانندگی و رعایت حقوق دیگران، عنوان کرد: مهمترین راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی، آموزش و فرهنگ سازی از دوران ابتدایی در مدارس و نیز برخورد با رانندگان متخلف از طریق اعمال قانون است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار