از ۲۱ مهرماه؛

سی و یکمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن دانش آموزی آغاز می شود

مسابقه هفتگی دانش آموزی درس‌هایی از قرآن در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۱ مهر ماه به مدت ۱۷ هفته آغاز می‌شود.

به گزارش ذاکرنیوز، مسابقه هفتگی دانش آموزی درس‌هایی از قرآن در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۱ مهر ماه آغاز می‌شود.


این مسابقه در ۱۷ هفته از ۲۱ مهر ماه تا ۱۳ اسفند ماه هر پنجشنبه از شبکه یک سیما ساعت ۱۸:۱۰ و روزهای شنبه از شبکه قرآن بعد از ساعت ۱۳ پخش می‌شود همچنین فایل متنی صوتی و تصویری آن در وب سایت مؤسسه ترویج فرهنگی قرآن به آدرس : https://tarvijequran.ir و در کانال درس‌هایی از قرآن در شبکه اجتماعی سروش. ایتا و شاد ارائه می‌شود.


دانش آموزان عزیز متوسطه اول و دوم و پایه ششم ابتدایی همانند سنوات قبل برای ثبت نام و شرکت در مسابقه به مجری مسابقه مدرسه خود مراجعه کنند.


این مسابقه در سه مرحله؛ مدرسه، منطقه و مرحله کشوری (قرعه کشی بین منتخبین) برگزار می‌شود.


یاد آوری می‌شود بیش از ۵۰ درصد مدارس متوسطه و ابتدایی (پایه ششم) کشور در ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش در بیش از ۴۰ هزار مدرسه با بیش از ۳ میلیون دانش آموز تحت پوشش برنامه درس‌هایی از قرآن هستند.


دانش آموزانی که در سطح مدرسه بیشترین حضور و بالاترین امتیاز را در مسابقه هفتگی کسب کنند بر اساس سهمیه یک دهم به مرحله منطقه‌ای راه یافته. آزمون در این مرحله به صورت مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه برگزار می‌شود و برگزیدگان مناطق به مرحله کشوری (قرعه کشی) راه می‌یابند.


هر ساله حدود ۱۶۰۰ نفر با دریافت لوح تقدیر اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جایزه نقدی از طرف مؤسسه مورد تشویق قرار می‌گیرند.



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار