سوریه به دنبال توسعه روابط فرهنگی خود با ایران است

سفیر سوریه در ایران با حضور در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به روابط حسنه این کشور با ایران گفت: به دنبال گسترش روابط خود در ابعاد مختلف از جمله حوزه فرهنگی هستیم.

به گزارش ذاکرنیوز، شفیق دیوب، سفیر سوریه در ایران، در مراسم رونمایی از 11 عنوان کتاب ترجمه شده از فارسی به عربی تصریح کرد: وزارت فرهنگ سوریه به جهت تقویت رابطه با ایران آمادگی کامل دارد. از طریق وزارت خارجه این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا از ظرفیت هر دو کشور برای توسعه روابط مدد گرفته شود.

سفیر سوریه در ایران با تأکید به تأثیر فرهنگ مناسب در توسعه روابط گفت: فرهنگ خوب می‌تواند حوزه‌های مختلف یک کشور را فعال کند و موجب رشد و ترقی آن شود. سوریه خرسند است که در نمایشگاه کتاب حضور یافته است و این نمایشگاه را مقدمه همکاری ناشران کشور خود با ایران می‌داند.

وی به رونمایی از 11 عنوان کتاب از زبان فارسی به عربی اشاره و اضافه کرد: چنین اقداماتی می‌تواند زمینه آشنایی کشورها با تولیدات فرهنگی یکدیگر را فراهم سازد و حمایت ایران از چنین برنامه‌ای مطلوب است.

 سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه 1401 در دو بخش حضوری در مصلی امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار