سوال از خاندوزی درباره برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در اعطای وام

نماینده نیشابور در مجلس از طرح سوال خود از خاندوزی وزیر اقتصاد درباره عدم وجود یک سامانه و نبود معیارهای مشخص برای اعطای وام به اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد.

به گزارش ذاکرنیوز، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از طرح سوال خود از سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی خبر داد.

وی درباره سوال خود از وزیر اقتصاد، گفت: سوال بنده این است که علت عدم وجود یک سامانه شفاف و عمومی با معیارهای دقیق و غیر قابل تفسیر و غیرسلیقه‌ای در خصوص بررسی و دریافت تسهیلات بانکی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جهت طرح‌های تولیدی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری، ساخت و ساز، سرمایه در گردش، ... چیست؟

نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه این سوال در جلسه علنی اعلام وصول و جهت بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع شد، گفت:وزیر نیز جهت ارائه توضیحات پیرامون محور سوال در جلسه کمیسیون حضور یافت که توضیحات وی قانع کننده نبود و سوال برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شد و در حال حاضر در نوبت دستورکار مجلس قرار دارد.

ارکانی در توضیح بیشتر سوال خود، بیان کرد:در موارد متعدد مشاهده می‌شود دو فرد یا دو مجموعه با شرایط مشابه یکی موفق به دریافت تسهیلات بانکی می‌شود و دیگری محروم می‌ماند؛حتی در مواردی فرد یا مجموعه با شرایط غیرمنطقی تر موفق به اخذ تسهیلات بانکی می‌شوند ولی فرد یا مجموعه با شرایط منطبق با دریافت تسهیلات بانکی، موفق به اخذ تسهیلات بانکی نمی‌شوند.

انتهای‌پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار