سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در استان مرکزی وصول شد

اراک - ایرنا - مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در سه ماه نخست امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش یافته‌است.

«عباس مزیکی » روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش فروش واحدهای صنفی و تولیدی و بالا رفتن قیمتها، نقش مهمی در بیشتر شدن درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده داشته است.

وی با بیان اینکه وصول ۸۵ درصد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده بر اساس خود اظهاری افراد و واحدهای تولیدی محقق می‌شود، اظهار داشت:با توجه به افزایش درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده استان مرکزی، توزیع عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار اظهارنامه مالیاتی سالانه به اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی ارایه می شود که ۶ هزار مورد آن  از سوی اشخاص حقوقی ارائه شده و بقیه را  اشخاص حقیقی ارسال کرده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۲ هزار اظهارنامه از مجموع اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی توسط مشاغل و ۲ هزار و ۵۰۰ مورد برای مستغلات و اجاره‌نامه‌ها به این اداره کل ارایه و چهار درصد درآمدهای مالیاتی استان مشاغل کسب است.

مزیکی گفت: ۶۰ درصد مشاغل در استان مرکزی از پرداخت مالیات معاف بوده و بیشترین مالیات این بخش تنها از ۱۵ درصد مشاغل خاص دریافت می شود.

وی سهم درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در سال‌جاری را ۴۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۲۲ درصد سهم مالیاتی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون محقق شده و تحقق این سهم تاپایان سال جاری نیازمند تلاش کارکنان اداره کل مالیاتی و همکاری مودیان است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی یادآورشد: سهم درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در سال گذشته چهل هزار و ۷۰۰ میلیون ریال بود که ۴۱ هزار میلیارد ریال درآمد در این مدت در استان وصول شد.

مزیکی، برون سپاری نقل و انتقالات املاک مسکونی و رهنی را از جمله اقدامات سازمان امورمالیاتی برای مقابله با شیوع کرونا در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: ۲۰ هزار مراجعه کننده برای صدور گواهی ۱۸۷ سال گذشته به این اداره کل مراجعه کردند که برای مقابله با کرونا این مهم در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود.

وی نحوه ابلاغ اوراق مالیاتی را از جمله مشکلات مودیان امور مالیاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، زمینه صدور این اوراق به صورت الکترونیکی فراهم شده و مودیان با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی می توانند این ابلاغ‌ها را دریافت کنند.

مزیکی اظهارداشت: فرار مالیاتی اکنون به ۲ روش انجام می‌شود نخست مودیانی هستند که مالیات واقعی را پرداخت نمی‌کنند که صحت سنجی این افراد بر اساس راه‌های قانونی انجام می شود و تعدادی نیز زیر چتر مالیاتی قرار ندارند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند اطلاعات افراد را برای شناسایی و اخذ مالیات از این افراد در اختیاز سازمان مالیاتی قرار دهند.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: سامانه‌ای در سازمان امورمالیاتی راه اندازی شده تا مودیانی که فرار مالیاتی دارند در این سامانه اعلام کنند تا بتوانند از مشوق‌های لازم بهره مند شوند.

مزیکی عدم تعریف مشخص از خانه‌های خالی و تاثیر دریافت مالیات از این خانه‌ها در کاهش قیمت اجاره بها را از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد و افزود: کسب مالیات از این خانه‌ها تاثیری در کاهش کرایه منازل مسکونی و درآمدهای کشور نداشته و با این وجود بر اساس قانون سازمان امور مالیاتی  این امر  رادر دستور کار خود قرار داده‌است.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطبهای صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار