سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس/ بازدید از چاه گاز توس تا کلنگ زنی پارکینگ کامیون‌های ترانزیتی

استاندار خراسان رضوی امروز به منظور شروع عملیات عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، افتتاح یک طرح آبرسانی و بازدید از روند اجرای عملیات چند طرح دیگر به سرخس سفر کرد.

 به گزارش ذاکرنیوز، یعقوبعلی نظری در ابتدای ورود به سرخس با حضور در گلزار شهدای روستای مزداوند، مزار شهدای عالیمقام را عطرافشانی کرد.

 نظری از روند ساخت قطعه چهار جاده سرخس به مشهد بازدید کرد. همچنین با حضور استاندار، خط انتقال و مخزن آب روستای بزنگان شهرستان سرخس به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این مخزن، مردم این روستا، از آب شرب بهره‌مند شدند.

همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شد.

سرعت‌دهی به اکتشافات گازی سرخس در اولویت است

استاندار خراسان در بازدید از روند اجرای چاه گاز توس سرخس اظهارداشت: باید به فعالیت‌های مربوط به اکتشاف چاه‌های گاز جدید و همچنین روند بهره‌برداری از چاه گاز توس سرعت داده شود.

 وی افزود: طرح‌های اقتصادی و عمرانی را تلاش می کنیم با تامین اعتبار هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

محمدرضا سلطانی،مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق نیز گفت: بهره برداری از میدان گازی توس، حدود 3تا 5میلیون مترمکعب گاز برای 12 تا 15 سال تامین خواهد کرد.طرح توسعه و بهره‌برداری از این میدان در مرحله واگذاری مناقصه با اعتبار برآوردی 74 میلیون یورو است و پس از آن در مدت 2 سال به اجرا می‌رسد.

وی افزود: میدان گازی توس ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 100 نفر را داراست و بهره‌برداری از این منطقه گازی نقش مهمی در پایداری گاز منطقه شمال شرق خواهد داشت.

عملیات احداث پارکینگ کامیون‌های ترانزیتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس 

عملیات اجرایی ساخت "تیرپارک" یا پارکینگ خدمات رفاهی به کامیونهای ترانزیتی  با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شد.

مساحت پارکینگ خدمات رفاهی به کامیون‌های ترانزیتی 7،3 هکتار و با هزینه افزون بر 500 میلیارد احداث می‌شود.مدت زمان اجرای این طرح 160 روز است و با بهره‌برداری از تیر پارک، ارایه خدمات به 500 کامیون ترانزیتی در روز مهیا خواهد شد.

امروز همچنین فرآیند تجمیع کدها، انتقال و ادغام تشریفات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شد.

بهره برداری مخزن 500 مترمکعبی ذخیره آب

امروز همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی، چاه و خط انتقال و مخزن 500 مترمکعبی ذخیره آب روستای بزنگان در شهرستان سرخس با هزینه 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ با بهره‌برداری از این مخزن، 6 هزار نفر از مردم روستای بزنگان، از آب پایدار و سالم بهره‌مند شدند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سفر خود، از روند اجرای ساخت قطعه چهار- الف جاده سرخس به مشهد بازدید کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار