سرپرست دامپزشکی استان اردبیل معرفی شد‌

‌آیین تکریم و معارفه مدیران دامپزشکی استان اردبیل برگزار و از تلاش‌های 34 ماهه «بهلول تکلوی» قدردانی و «مهدی فیضی» به عنوان سرپرست دامپزشکی استان اردبیل معارفه شد.

به گزارش ذاکرنیوز، با حضور معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مقامات و مدیران ارشد استانی آئین تکریم مدیر کل سابق و معارفه سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی استان اردبیل برگزار شد.

دامپزشکی در سنگر تأمین سلامت و امنیت غذایی روحیه جهادی دارد

یاسر عبداللهی عابد معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: اهمیت کار دامپزشکی نیاز به تبلیغ و بازگو شدن نیست چرا که در سنگر مجاهدتی خاموش نیروهای دامپزشکی سعی می کنند تا به صورت مستمر و روزانه در سفره سلامت و امنیت غذایی مردم نقش آفرینی کنند.

وی با قدردانی از مدیریت سابق و پزشکان و متخصصان این حوزه در کشتار بهداشتی و شرعی دام و طیور به همراه بسته بندی های مناسب و عرضه سالم مواد غذایی تصریح کرد: در مقایسه با سایر استان ها، ما در ایام گذر شاهد کمترین تنش عرضه گوشت سفید در بازار بودیم و سعی شد تا محصولات غذایی و پروتئینی سالم به دست مردم برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از همراهی روحانیون در نظارت بر ذبح شرعی کشتارهای روزانه دام و طیور گفت: اقتدار امنیت غذایی کشور ما با تاکید مقام معظم رهبری نباید مخدوش شده و یا نسبت به این امر بی تفاوت باشیم.

عبداللهی افزود: مدیریت این مجموعه با گزارش های روزانه سعی کرد تا مسئولان تنظیم بازار را در انجام مسئولیت خود کمک کرده و مانع از شکل گیری نارضایتی های عمومی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خدماتی که این مجموعه در اوج گمنامی انجام می دهد در حقیقت به تأمین سلامت و امنیت مردم منجر شده و این حرکت قطعا اجر و ثواب بیشتری خواهد داشت.

عبداللهی تولیدات متنوع استان را در حوزه دام، طیور، مواد پروتئینی و سایر محصولات یادآور شد و اضافه کرد: استان اردبیل جایگاه ممتاز کشوری در تولید گوشت قرمز، سفید، عسل و مواد پروتئینی دارد که در این زمینه بخش عمده ای از تولیدات به خارج از استان ارسال می شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در ماه های اخیر و به دنبال شرایط سخت کشتار طیور 50 درصد تولیدات این استان به استان های دیگر ارسال شد تا تنظیم بازار این استان ها را در عرضه مواد سالم مرغ و پروتئینی شاهد باشیم.

نظارت دائم بر ذبح شرعی و بهداشتی دام و طیور 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز وظیفه و رسالت دامپزشکی را به عنوان 2 مجموعه حاکمیتی مهم تأمین کننده امنیت غذایی و سلامت و بهداشت دام و طیور اعلام کرد و گفت: سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات 2 سازمان مهم در حوزه تأمین امنیت و سلامت غذایی مردم هستند.

نادر تقی‌زاده با قدردانی از تلاش جهادی مجموعه دامپزشکی استان اردبیل در نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام و طیور و عرضه آن به صورت بهداشتی در سطح بازار اظهار کرد: این استان به دلیل مرزی بودن، دارای قرنطینه دام و طیور در گمرک بیله سوار است که این قرنطینه از شرایط بهداشتی ایده آل برخوردار است.

وی اهمیت مبارزه با بیماری ها و کنترل بیماری های شایع بین انسان و دام را یادآور شد و تصریح کرد: در یک سال گذشته بیماری «آنگارا و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» شرایط سختی را در کشور و استان اردبیل به وجود آورد اما با هوشیاری و تلاش دامپزشکان این بیماری ها کنترل و استان اردبیل توانست در این حوزه شایسته و موفق عمل کند.

استقرار روحانیون در مراکز ذبح دام

معاون نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اردبیل نیز افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا این کشور از هرگونه آلودگی به دور بوده و ما شرایط خوبی را در ارائه خدمات مناسب‌تر به مردم شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام ولی نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با استقرار روحانیون ذبح شرعی در حوزه دام و طیور مراعات می شود و قطعا این امر بر احساس امنیت مردم می افزاید.

ریالی به بخش خصوصی بدهکار نیستیم 

مدیرکل سابق دامپزشکی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های 33 سال گذشته این سازمان اضافه کرد: ما تلاش کردیم در کنار حفظ سلامت و بهداشت مردم در تأمین مواد پروتئینی، بحث کنترل بیماری ها را نیز مورد توجه قرار دهیم.

بهلول تکلوی بیان کرد: استان اردبیل چهار درصد مواد پروتئینی و 10 درصد جوجه یک روزه را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

وی جایگاه این استان را در تولید 8 هزار تن عسل و سایر محصولات پروتئینی یادآور شد و اظهار کرد: در 34 ماه مسئولیت اعتبارات دامپزشکی استان را از سه میلیارد تومان به بیش از 12 میلیارد تومان افزایش دادیم.

مدیرکل سابق دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه ریالی به بخش خصوصی بدهکار نیستیم بلکه در حوزه فنی و نظارت های بهداشتی ارتباط مستمری را با فعالان حوزه دامپزشکی بخش خصوصی داریم، تصریح کرد: مرکز قرنطینه گمرک بیله سوار از لحاظ بهداشتی در کشور بی نظیر است و سعی شده تا بهترین امکانات در این قرنطینه فراهم آید.

تکلوی ممانعت از کشتار غیرمجاز در جاده های استان و کشتار روزانه 60 هزار تن طیور را در این استان یادآور شد و گفت: 50 درصد کشتار مرغ در این استان به سایر مناطق حمل می شود.

وی از کنترل بیماری «آنگارا، تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» خبر داد و افزود: دامپزشکی استان اردبیل در این سه سال از جایگاه 17 به جایگاه سوم کشوری ارتقا یافته است.

تکلوی در ادامه خاطرنشان کرد: استان اردبیل در کنترل بیماری «تب مالت» در کشور بسیار موفق عمل کرده و در حال حاضر 729 بیمار «تب مالت» شناسایی شده که قطعا در سال های آینده شاهد ریشه کنی این بیماری خواهیم بود.

مدیرکل سابق دامپزشکی استان اردبیل به ناهماهنگی های ابلاغ دستورالعمل های غیرشفاف و چالشی سازمان اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه در سال های اخیر بنده مغضوب سازمان دامپزشکی شده‌ام.

ارتقای امنیت و بهداشت عرضه مواد پروتئینی در سطح جامعه

در این مراسم سرپرست دامپزشکی استان اردبیل نیز با قدردانی از اعتماد استاندار اردبیل در واگذاری این مسئولیت اضافه کرد: مدیران سابق همه عملکرد مناسبی داشتند و در این مقطع تکلیف ماست تا زمینه کار و تلاش جهادی بیشتری را فراهم کنیم.

مهدی فیضی ضرورت افزایش سرمایه های اجتماعی نظام را در سایه اعتمادآفرینی و خدمت رسانی به محروم ترین اقشار یادآور شد و بیان کرد: دامداران و صاحبان واحدهای طیور در اوج سختی‌ها در سنگر خدمت رسانی حاضر هستند تا تأمین کننده مواد پروتئینی مورد نیاز مردم باشند.

وی تصریح کرد: در دوران مسئولیت تلاش خواهیم کرد تا در کنار ارتقای امنیت و بهداشت عرضه مواد پروتئینی در سطح جامعه، با بیماری دام و طیور مقابله کرده و واکسیناسیون و تأمین داروی مورد نیاز را نیز به عنوان اولویت انجام دهیم.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از تسنیم از اردبیل، در این مراسم حکم سرپرستی دامپزشکی استان اردبیل با امضای رئیس مستعفی دامپزشکی صادر شد که «آقامیری» خود را برای انتخابات مجلس آماده می کند و شنیده شده که «بهلول تکلوی» نیز برای حضور در انتخابات مجلس استعفا داده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار