سختی‌های بانوان ورزشکار یمنی زیر آتش جنگ

با وجود جنگ و بحران اقتصادی، زنان یمنی هم‌چنان ورزش حرفه‌ای خود را در این کشور دنبال می‌کنند.

به گزارش ذاکرنیوز  و به نقل از ویدل ایست نیوز، سهام عامر یک کیک بوکسور یمنی است که در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و در مسابقات داخلی و خارجی مدال کسب کرده است. شروع جنگ در یمن در سال ۲۰۱۴ سفر مکرر به خارج از کشور را برای این جوان ۲۵ ساله دشوار کرد تا بتواند در خارج از کشور رقابت کند، بنابراین او تصمیم گرفت از استعدادهای یمنی استفاده کند. او در سن ۱۸ سالگی یک باشگاه ورزشی در شهر صنعا، پایتخت یمن راه اندازی کرد که به آموزش نسل جدیدی از رزمی کاران زن اختصاص دارد.


سختی‌های بانوان ورزشکار یمنی زیر آتش جنگ


عامر کیک بوکسینگ را از ۶ سالگی شروع کرد و تاکنون حرفه موفقی داشته و کمربند مشکی و هم‌چنین مدال‌های مسابقات منطقه‌ای را به دست آورده است. برجسته‌ترین کار او کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی باشگاه های عرب در امان در سال ۲۰۱۷ بود که با وجود درگیری در یمن در آن شرکت کرد.


سختی‌های بانوان ورزشکار یمنی زیر آتش جنگ


عامر می‌گوید تمرین‌کنندگان هنرهای رزمی در نهایت شخصیت قوی‌تر و سطح بالایی از اعتماد به نفس دارند. این ادعا توسط مطالعات علمی متعدد تایید می‌شود که می‌گویند علاوه بر فواید سلامت جسمانی، کسانی که در هنرهای رزمی شرکت می‌کنند از سطوح پایین‌تری از اضطراب و بروز کمتر افسردگی برخوردار هستند. برخی از محققان می‌گویند که چنین ورزش هایی می‌توانند جایگزین ارزان قیمتی برای درمان باشند.


عامر می گوید که یک دختر باید هنرهای رزمی بیاموزد "بنابراین وقتی در اتوبوس، رفتن به خرید یا راه رفتن در خیابان مورد آزار و اذیت قرار گرفت، بتواند از خود دفاع کند".


سختی‌های بانوان ورزشکار یمنی زیر آتش جنگ


اجرا در یک سالن ورزشی در وسط شهری که هدف حملات هوایی قرار گرفته و در میان یک منطقه جنگی دشوار است سختی های این کار را بیشتر می کند. به دلیل محاصره ائتلاف تحت رهبری عربستان که برای کنترل کشور تحت کنترل حوثی ها می جنگد، تهیه تجهیزات ورزشی سخت است. با توجه به کمبود منابع، ارگان های رسمی ورزشی یمن نیز ورزش مردان را در اولویت قرار می‌دهند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار