معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی:

سامانه اطلاعاتی مکان محور خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: سامانه اطلاعاتی مکان محور در قالب اطلس سرمایه گذاری در برخی استان‌ها اجرایی شده و در خراسان شمالی نیز راه‌اندازی می شود.

به گزارش ذاکرنیوز ، ناصر فخر موحدی پیش از ظهر دو شنبه در جلسه اطلس سرمایه گذاری خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سامانه‌های اطلاعاتی مکان محور به عنوان یک تکلیف کشوری از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری سازمان نقشه برداری کشور در حال انجام است.


معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: این سامانه در قالب پنجره واحد مدیریت سرزمین و یا در قالب اطلس سرمایه گذاری به صورت زیر لایه‌های اطلاعاتی مکان محور مطرح است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان‌های زنجان، فارس و کرمان این سامانه به صورت پایلوت در حال انجام است، افزود: در استان خراسان شمالی با توجه به اهمیت آمایش سرزمینی و برنامه‌های حوزه توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی در دست اقدام، دسترسی به این سامانه اطلاعاتی برای ما اهمیت ویژه دارد.


فخر موحدی دسترسی به سامانه اطلاعاتی مکان محور در خراسان شمالی را موجب شناسایی و دسترسی به پایگاه داده مکانی، در فضای سرمایه گذاری دانست.


وی خاطرنشان کرد: برای ۹ دستگاه کشوری از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها، محیط زیست، میراث فرهنگی و… مجوزهای کشوری صادر شده تا بتوانند داده‌های مربوط به حوزه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در این سامانه را بارگذاری کنند.


فخر موحدی بیان داشت: به زودی با تشکیل کمیته کارشناسی و بررسی موارد، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اطلاعات خود را با اطمینان بیشتری بارگذاری کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار