سالگرد ارتحال آیت الله دهدشتی در آبادان برگزار شد

سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سید محمد کاظم دهدشتی امروز در حوزه علمیه آبادان گرامی داشته شد.

به گزارش ذاکرنیوز، ظهر امروز چهارشنبه سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سید محمد کاظم دهدشتی در حوزه علمیه آبادان گرامی داشته شد و جمعی از روحانیون، شهروندان، بازاریان و کسبه با حضور در آئین گرامیداشت آیت الله سید محمد کاظم دهدشتی به بیان ویژگی‌های او پرداختند.


آیت الله حاج سید محمد کاظم دهدشتی فرزند آیت الله سید عبدالعزیز دهدشتی که در سال ۱۳۰۷ در نجف اشرف چشم به جهان گشود.


آیت الله سید محمدکاظم دهدشتی در نجف اشرف تدریجاً مدارج علمی و اخلاقی را نزد اساتیدی، چون، آیت الله سید عبدالعلی سبزواری و آیات عظام حکیم، خویی، شاهرودی، میرزا باقر زنجانی، سید عبدالهادی شیرازی و آقا میرزا کاظم تبریزی طی کرد.


وی در دوران ستمشاهی مبارزات فراوانی ضد رژیم طاغوت انجام داد و در دوران جنگ تحمیلی هم در کنار پیر بسیجی آیت الله جمی در کنار رزمندگان ماند.


وی با تأسیس کتابخانه ضمن آشنایی نسل جوان با مفاهیم اسلام ناب و با روشنگری درباره فرقه‌های ضاله‌ای مانند بهائیت مبارزه گسترده‌ای داشت.


وی در سال ۱۳۵۸ کلنگ احداث حوزه علمیه را زد و با شروع جنگ تحمیلی به‌دلیل علاقه و دلبستگی که به آبادان داشت به اتفاق خانواده، همراه با پیر بسیجی آبادان آیت الله جمی سال‌ها در کنار رزمندگان ماند و در دوران محاصره شهر، گزارش مسائل و مشکلات را بارها حضوراً خدمت امام خمینی (ره) عرضه می‌کرد.


وی در دی ماه ۱۳۶۳ در اثر اصابت گلوله خمپاره به شدت مجروح می‌شود که در اثر شدت جراحات دست چپ وی از ناحیه آرنج قطع می‌شود.


مرحوم دهدشتی و حاج آقا جمی در ایام دفاع مقدس ضمن حضور همیشگی در آبادان به‌عنوان قوت قلب رزمندگان اسلام به شمار می‌رفتند تا جائیکه آیت الله دهدشتی یک دست خود را در آبادان تقدیم انقلاب کرد و حجت الاسلام جمی نیز هیچگاه نمازجمعه را حتی در محاصره آبادان توسط بعثی‌ها تعطیل نکرد.


این عالم ربانی در ۳۱ خرداد ۱۳۸۲ در حین نماز دعوت حق را لبیک گفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار