با اعلام از سوی «راوینا شمداسانی»؛

سازمان ملل شهادت خبرنگار الجزیره توسط صهیونیست‌ها را تایید کرد

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروزدر سخنانی شهادت خبرنگار الجزیره توسط صهیونیست‌ ها را تایید کرد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از رسانه صهیونیستی جروزالم پسُت، «راوینا شمداسانی» (Ravina Shamdasani) سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه در ژنو به خبرنگاران اعلام کرد که اطلاعات جمع آوری شده وی نشان می‌ دهند نیروهای رژیم صهیونیستی یازدهم ماه می خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را به شهادت رسانده اند.


سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در این باره گفت: همه اطلاعات جمع‌ آوری شده ما با این یافته انطباق دارد که تیراندازی‌ هایی که به کشته شدن ابوعاقله و زخمی شدن همکارش «علی صمودی» انجامید، از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل بوده و نه تیراندازی فلسطینیان مسلح.


«راوینا شمداسانی» در این خصوص اضافه کرد: این بسیار ناراحت کننده است که مقامات اسرائیل تحقیقات جنایی را در این باره انجام نداده اند.


سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تازه‌ ترین تحولات مربوط به پرونده ترور «شیرین ابو عاقله» گفته بود: در مواضع نهادها و مؤسسات بین المللی در قبال ترور شیرین ابو عاقله و اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی برای همکاری در خصوص این پرونده، پیشرفت‌های مثبتی حاصل شده است. مواضع کشورهای اروپایی در خصوص تحت فشار قرار دادن تل آویو در ارتباط با ترور ابو عاقله، کمتر از انتظار و پیش بینی‌های ما و فارغ از اتخاذ تصمیمات عملی علیه اسرائیل بود. ما معتقدیم تحقیقات درباره ترور ابو عاقله باید تحت نظر یک کمیته بین المللی انجام شود.


گفتنی است، ۱۱ ماه می گذشته، شیرین ابوعاقله خبرنگار ۵۱ ساله شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش خبری زنده یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. قتل این خبرنگار با واکنش‌های شدید بین المللی و گروه‌ های فلسطینی مواجه شد.


نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رتبه نخست قتل خبرنگاران در جهان را دارا می‌باشد. این گزارش را «انجمن آمریکایی ضد جریان‌ها» (Counter currents) منتشر کرده و در آن گفته است که رژیم صهیونیستی بیشترین جنایات را علیه خبرنگاران مرتکب شده است و در میان فهرستی از کشورها در این زمینه در مقام نخست قرار دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار