سازمان ملل تیم فنی برای بررسی نفتکش «صافر» به یمن اعزام می‌کند

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد این سازمان در اسرع وقت تیمی فنی برای بررسی وضع نفتکش «صافر» به یمن اعزام می‌کند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از اعزام یک تیم فنی برای بررسی و تعمیر نفتکش صافر به ریاست این سازمان خبر داد.

وی گفت: درصدد تضمین استقرار تیم فنی در سریع‌ترین زمان ممکن برای بررسی وضع نفتکش صافر و انجام تعمیرات اولیه هستیم.

دوجاریک هرگونه نشت از این نفتکش را برای یمن، محیط دریای سرخ و کشور‌های مجاور و همچنین ناوگان بین‌المللی حمل و نقل دریایی فاجعه‌بار عنوان کرد.

وزیر نفت دولت نجات ملی یمن ماه گذشته از سازمان ملل خواست تا ائتلاف سعودی را تحت فشار قرار دهد تا اجازه آزادی نفتکش آسیب دیده که به یک بمب زیست محیطی تبدیل شده است را صادر کند.

اخیراً دو منبع در سازمان ملل مدعی شده‌اند که انصارالله یمن نامه‌ای را برای این سازمان فرستاد که در آن اعزام تیم فنی برای بررسی نفتکش صافر در سواحل الحدیده را درخواست کرده است.

نفتکش صافر به گفته وزارت نفت یمن حامل یک میلیون و ۲۸۷ هزار بشکه نفت خام مأرب است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون از سوی عربستان سعودی در ۴.۸ مایلی بندر رأس عیسی در استان الحدیده متوقف شده است.

وزیر شیلات یمن هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشور‌های موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صد‌ها هزار خانواده که حرفه آن‌ها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

گفته شده حدود ۱۲۱ جزیره و ۶۵۰ نوع ماهی در این محدوده دریایی وجود دارد و انفجار این نفتکش باعث از بین رفتن تمامی آن‌ها می‌شود.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از مدت‌ها قبل ضمن محکوم کردن ممانعت از فروش نفت از سوی متجاوزان اعلام کرده بود که مسئولیت هر گونه نشتی انبار نفتی شناور شرکت «صافر» برعهده سازمان ملل و کشور‌های متجاوز است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار