سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:

زنجیره تولید و توزیع گوشت قرمز در کرمانشاه نیازمند اصلاح است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرفی مردم گفت: زنجیره تولید و توزیع گوشت قرمز در کرمانشاه نیازمند اصلاح است.

به گزارش ذاکرنیوز، عبدالوحید محمدی ظهر شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در زمینه تنظیم بازار گوشت مرغ موفق عمل کرد و حذف برخی واسطه‌ها از چرخه تولید، تأمین عرضه، به منطقی شدن قیمت‌ها در بازار کمک کرد.


وی افزود: با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های استان می‌توان این تجربه موفق را در بازار گوشت قرمز هم به اجرا گذاشت تا این کالاهای مهم با قیمت مناسب‌تری در اختیار شهروندان قرار گیرد.


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید یک برنامه مدون پیرامون ساماندهی میدان دام، کشتارگاه‌ها و اصلاح شبکه توزیع ارائه دهد تا پس از تصویب در کارگروه سریعاً اجرایی شود.


محمدی خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلایل مختلف طی این سال‌ها واسطه‌ها در بازار دام سبک کرمانشاه نقش پر رنگی داشته‌اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت دام زنده شده است.


وی تاکید کرد: در این زمینه باید با مدیریت جهاد کشاورزی یک مجموعه ضوابط قانونی بر میدان دام زنده حاکم شود و با حذف برخی واسطه‌ها به تعادل بازار و کاهش قیمت‌ها کمک کنیم.


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه بخش دیگری از مشکلات بازار گوشت را مرتبط با عملکرد کشتارگاه‌ها دانست و گفت: کشتارگاه‌ها نیازمند یک ساماندهی جدی در زمینه برقراری داخلی این مجموعه‌ها و همچنین حذف فرآیندهای اضافی و هزینه آفرین در قیمت تمام شده، هستند.


وی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه شرکت‌های بسته بندی گوشت متعلق به بخش خصوصی وجود دارند که از ظرفیت این مجموعه‌ها برای تأمین نیاز بخشی از بازار مصرف استفاده کنیم.


در این نشست طرح تأمین و توزیع میوه تنظیم بازار شب عید مطرح و پس از بررسی‌های کارشناسی به تصویب رسید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار