رژه نظامی داعش در حومه صلاح الدین عراق

عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق امروز (پنج‌شنبه) فاش کرد، گروه تروریستی داعش در اطراف استان صلاح الدین در مرز با دیالی رژه نظامی بر پا کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، عبدالخالق مدحت العزاوی، عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری شفق نیوز فاش کرد، ده‌ها تن از داعشی‌ها امروز رژه نظامی را در مناطق جنوب شرقی استان صلاح الدین هم‌مرز با دیالی برگزار کردند؛ اقدامی که حاکی از وجود تهدیدها و طرح‌های تروریستی علیه دیالی و صلاح الدین است.

العزاوی در ادامه از فرماندهی عملیات صلاح‌الدین رسیدگی به این مناطق ناامن واقع در حدفاصل منطقه عملیاتی این فرماندهی و مناطق عملیاتی سامراء و دیالی و نیز تلاش برای نابودی پایگاه‌های داعش در این مناطق را خواستار شد.

از آنجایی که مناطق مرزی بین صلاح الدین و دیالی از شهرستان الدور در استان صلاح‌الدین تا مرز منطقه بزرگ "قاطع مطیبیجه" به دلیل گستره جغرافیایی و مساحت بزرگ آن و نیز وجود غارها، تونل‌ها و پایگاه‌های کشف نشده، از ۱۷ سال قبل از وجود تشکل‌های مسلح پاکسازی نشده است، به "امارت شر" مشهور است.

العزاوی تاکید کرد: در بیش از ۷۰ هزار دونم شامل ۱۵ تا ۲۰ روستا در مناطق هم‌مرز صلاح الدین با دیالی نیروهای امنیتی حضور ندارند و عملیات پاکسازی در طول این سال‌ها انجام نشده است.

عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق گفت: با وجود درخواست‌ها از عملیات سامراء برای بازگشت ساکنان، روستاهای ناامن این منطقه خالی از سکنه هستند، بازگشت آوارگان اقدامی در راستای توقف فعالیت‌های گروهک‌های داعشی و تامین امنیت مناطق شمالی دیالی است.

محمد ابراهیم ضیفان، فرمانده حشد عشایر و رئیس سابق منطقه بزرگ "قاطع مطیبیجه" به شفق نیوز گفت: داعشی‌ها گهگاه رژه‌های نظامی را در مرزهای صلاح‌الدین در منطقه المیته و البو جمعه و ده‌ها روستای دیگر خالی از سکنه و نیروهای امنیتی برگزار می‌کنند.

ضیفان در ادامه اظهار کرد: مناطق اطراف صلاح الدین یک منطقه تروریستی است که با وجود درخواست‌های امنیتی در طول سال‌های گذشته، به صورت مستمر مرگ را به سایر مناطق صادر می‌کند. این منطقه هنوز هزینه غفلت امنیتی در صلاح الدین را پرداخته و شهید و زخمی می‌دهد.

فرمانده حشد عشایر و رئیس سابق منطقه بزرگ "قاطع مطیبیجه" همچنین پیوستن رسمی بیش از ۴۰۰ شبه‌نظامی به حشد عشایر را برای تامین امنیت مرزهای پرتنش دیالی و صلاح الدین و پایان دادن به فاجعه‌هایی که برای غیرنظامیان این منطقه رقم می‌خورد، خواستار شد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار