روسیه: معیارهای IOC در مورد ورزشکاران روسی تبعیض‌آمیز است

کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک روسیه در مورد معیارهای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای پذیرش ورزشکارانش بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  ذاکرنیوز، کمیسیون ورزشکاران روسیه اعلام کرد: ما معیارهای ارائه شده برای پذیرش ورزشکاران روسیه در مسابقات را بیش از حد، غیرمنطقی و تبعیض‌آمیز می‌دانیم. این را هم از منظر ملیت و گذرنامه، رشته ورزشی و همچنین به دلیل تعلق به ساختاری که برای دهه‌ها ورزش را در بسیاری از کشورهای پس از شوروی توسعه داده است، می‌گوییم.

 در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: سیستم پشتیبانی مشابه از ورزشکاران مدتهاست که در بسیاری از کشورها به طور گسترده استفاده می‌شود اما در این مورد، دلیل عدم پذیرش فقط در رابطه با شهروندان فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس است. به نظر ما، یک سابقه خطرناک ایجاد شده است که در آن هیچ ورزشکاری در جهان از این پس نمی‌تواند مطمئن باشد که حقوق شهروندی او به درستی رعایت می‌شوند و همه تصمیم‌ها بر اساس قانون و منشور المپیک - بدون استثنا - اتخاذ خواهد شد.

پیش از این، توماس باخ، رئیس IOC، شرایطی را اعلام کرده بود که بر اساس آن ورزشکاران روسیه و بلاروس می‌توانند در وضعیت بی طرف به میادین بین‌المللی بازگردند. ورزشکاران روسیه و بلاروس از اکثر مسابقات بین‌المللی به دلیل وضعیت اوکراین محروم هستند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار