روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟

جنگ در اوکراین، همه‌پرسی در مکزیک، جوانسازی سلول‌های انسان و قرنطینه شانگهای از مهمترین تیترهای روزنامه‌های امروز جهان‌اند.

به گزارش ذاکرنیوز، در ادامه این گزارش مهمترین اخبار جهان در روز شنبه ـ ۲۰ فروردین ماه ـ از نگاه روزنامه‌های مهم جهان و به روایت آلبرت کوچویی را می‌خوانید:



عجیب‌ترین رفراندوم


بماند یا برود؟ این عجیب‌ترین همه‌پرسی در مکزیک است. آن چه ال پائیس و با آن دیگر روزنامه های اسپانیا نوشتند. تاریخی‌ترین رای انتخاباتی برای ماندن یا رفتن «آملو». با وجود مرگ حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا و خشونت‌های قاچاق  مواد مخدر رای دهندگان خوش دارند، رئیس جمهوری شان در قدرت بماند. یک شعار ضد «آملو» در تظاهرات می گوید: دوره ات را به پایان برسان و برو! آندرس مانوئل اوبرادور رئیس جمهوری برای رای دهندگانی که شاهد مرگ سیصد و سی هزار  مکزیکی بر اثر همه گیری ویروس کرونا بوده اند.



شلیک به ایستگاه قطار


روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟



روزنامه‌های انگلیس و با آن ها فایننشال تایمز درباره اوکراین می‌گویند: چهل و پنج روز جنگ. شلیک به ایستگاه قطار در حومه شرق اوکراین، سی کشته و سیصد مجروح به جا گذاشت. روسیه می‌گوید این ارتباطی به آن کشور ندارد. قربانیان، قصد ترک اوکراین را داشتند. اوکراین باز  می گوید: ۱۰ کریدور برای خروج شهروندان، از روز جمعه راه‌اندازی کرده است. و لودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین می گوید شلیک به ایستگاه قطار،  بدتر از حادثه شهر «بوچا» است.


پایان قرنطینه


روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟



روزنامه‌های اسپانیا از جمله الموندو می‌نویسند: با قرنطینه شانگهای به سبب همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ نومیدی و کمبود مواد غذایی، حس و دیده می شود. قرنطینه‌ای که سه شنبه پایان گرفت، اما اهالی در قرنطینه، آماده برای زندگی بی‌محدودیت نبودند. برخی هنوز تست کرونا را مثبت نشان داده‌اند، با این همه چین می‌گوید: والدین می‌توانند با آن ها بمانند.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


پوست جوان


روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟



گاردین، روزنامه انگلیسی نوشت: در یک پژوهش علمی در دانشگاه کمبریج در انگلیس، دانشمندان توانستند پوست یک زخم را با سلول‌های جوان ترمیم کنند. این تجربه، نوید جوان سازی سلول‌های انسان را می‌دهند. بر این اساس در سی سال آینده، ساعت به عقب بازگردانده می شود. شیوه‌ای که با آن سلول های پوست، جوان تر ساخته خواهند شد. سلول های فرسوده و پیر، جوان شده، ترمیم می‌شوند. سلول های جوان، جای سلول‌های پیر را پر خواهند کرد. پیش از این چنین ترمیمی بود، اکنون، زمان ترمیم آن از  پنجاه روز  به ۳۰ روز تقلیل پیدا کرده است.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار