رهبر انقلاب: مردم و مسئولان از حواشی بپرهیزند و روی مسائل اساسی تمرکز کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: یک راهبرد مهم و اساسی، همکاری مسئولان کشور در قوای سه گانه است. قوای سه گانه مانع هم نشوند، بلکه راه را برای هم باز کنند.

به گزارش ذاکرنیوز، نماز عید فطر صبح امروز به امام حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر کعظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) تهران بزرگرا شد و سپس رهبر انقلاب به ایراد خطبه های نماز عید پرداختند.

برخی از مهمترین محورهای سخنان مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

- ماه رمضان امسال، رمضان بسیار پرشور و با حالی بود؛ علی الخصوص با اشک و سوز جوانان در شب های قدر که بسیار پر رنگ و از همیشه برجسته‌تر بود.

از خصوصیات ماه رمضان، تقویت اراده‌هاست. روزه یک خاصیت بزرگ و مهمش این است که اراده انسان را تقویت می‌کند. اراده، ابزاریست که خدا در وجود انسان ها قرار داده است برای حرکت و پیشرفت. مسئولان کشور از این امکان استفاده کنند. با این تقویت اراده است که می توان گرده‌ها را باز گرد و مشکلات بزرگ کشور را برطرف کرد.

- یک راهبرد مهم و اساسی، همکاری مسئولان کشور در قوای سه گانه است. قوای سه گانه مانع هم نشوند، بلکه راه را برای هم باز کنند.

- به حواشی سرگرم نشوید. گاهی این دشمن نیست که حاشیه ایجاد می کند بلکه از روی غفلت، یک حاشیه‌ای در اطراف یک حرکت یا شخص ایجاد می شود. نباید سرگرم این حواشی شد. باید روی مسائل اساسی تمرکز کرد.

- از مردم هم انتظار می رود به برکت ماه رمضان اتحاد خود را حفظ کنند. دشمن نمی خواهد این وحکدت وجود داشته باشد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار