در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛

رسیدگی به تخلفات حوزه فروش خودرو بر عهده اتحادیه‌های فروشندگان است

گفت‌وگوی ویژه خبری امشب چهارشنبه با موضوع قیمت‌سازی در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ذاکرنیوز، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب که به موضوع قیمت‌سازی در فضای مجازی اختصاص داشت با اشاره به نوسانات بازار خودرو اظهار کرد: طی یک ماه بعد از تعطیلات قیمت خودرو نسبت به سال ۹۷ چهار برابر شده است.

  

وی افزود: در شرایط فعلی که قیمت دلار ثبات دارد دلیلی برای افزایش قیمت خودرو در ۲۴ ساعت آن هم حدود ۲۰ درصد وجود ندارد.

  

رایگانی بیان کرد: در شرایطی که به صرف داشتن یک شماره تلفن می‌توان هر آگهی را بدون هیچگونه فیلتری در فضای مجازی ثبت کرد عملاً هر کسی می‌تواند قیمت‌سازی کند.

  

وی ادامه داد: متولیان فضای مجازی باید در شرایطی که کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد مدیریت بیشتری داشته باشند.

  

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات حوزه فروش خودرو بر عهده اتحادیه‌های فروشندگان است و کانال‌هایی که می‌توانند هر قیمتی را رقم بزنند باید به دادستانی معرفی شود.

  

وی افزود: تا زمانی که از سوی اتحادیه‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی و ادارت کل گزارشی ارائه نشود، ما امکان برخورد با متخلفان را نخواهیم داشت.

  

رایگانی گفت: بنگاه‌های املاک در بالارفتن قیمت مسکن مقصر تلقی می‌شوند و اتحادیه‌ها نقشی که باید را ایفا نمی‌کنند و بنگاه‌های املاک هستند که در بیشتر مواقع آگهی را در معرض عموم قرار می‌دهند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند‌.

  

در ادامه برنامه سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به دستکاری قیمت خودرو در فضای مجازی اظهار کرد: در سایت‌های اینترنتی افراد بدون هیچ هزینه‌ای تبلیغ می‌کنند بدون اینکه اصالت کالا مشخص شود، در چند روز گذشته خودروی ۲۰۶ تیپ دو ۸۶ میلیون تومان بود، در حالی که اکنون به ۱۲۵ میلیون رسیده است.؛ چه اتفاقی افتاده است؟

  

وی افزود: عده‌ای با هماهنگی‌هایی با قیمت‌ها بازی می‌کنند در حالی که حقیقتاً خودرویی برای فروش ندارند و منجر به برهم خوردن بازار می‌شود.

  

موتمنی در پاسخ به سوال سخنگوی تعزیرات مبنی بر این که آیا در راستای جلوگیری از این اقدامات، کانال تلگرامی یا سایتی را به مراجع قضایی معرفی کرده‌اید گفت: ما یکی از سایت‌های برهم زننده قیمت‌های بازار خودرو را را شناسایی کرده و طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی خواستار پلمپ دفتر آن شدیم که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

  

وی ادامه داد:کسانی که آگهی‌ها را در فضای مجازی پذیرش می‌کنند، می‌توانند مشخصات افرادی را که در فضای مجازی قیمت سازی می‌کنند، فاش کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار