رایزنی کمیسیون سیاسی طالبان برای حضور در نشست دوحه

کمسیون سیاسی طالبان به ریاست معاون سیاسی نخست‌وزیر هیئت حاکمه افغانستان برای رایزنی درباره مشارکت در نشست سوم دوحه تشکیل شد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمسیون سیاسی طالبان به ریاست «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان برای رایزنی پیرامون نشست سوم سازمان ملل برای افغانستان در دوحه برگزار شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط ارگ، در این جلسه «در خصوص گسترش روابط و تعامل با شماری از کشورها صحبت شد و بر اساس دستورکار تصمیمات لازم صورت گرفت».

با این حال در اطلاعیه مشخص نشده که آیا طالبان در این نشست حضور خواهد یافت یا خیر.

این در حالی است که نشست سوم دوحه درباره افغانستان قرار است 30 ژوئن و اول جولای (10 و 11 تیرماه) با حضور طیف‌های مختلف از جامعه افغانستان، از جمله فعالان جامعه مدنی برگزار شود.

برگزاری نشست سوم دوحه درباره افغانستان مشخص شدمعاون گوترش: هدف نشست سوم دوحه عادی‌سازی روابط با طالبان استیوناما: تعیین نماینده ویژه برای افغانستان در دستور کار نشست سوم دوحه است

«رزماری دی‌کارلو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل پیش‌تر در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان گفته بود هدف اصلی این نشست، «عادی‌سازی» روابط طالبان با جهان است.

گفتنی است که نمایندگان طالبان در دومین نشست سازمان ملل در دوحه که در 29 و 30 بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود، به دلیل عدم پذیرش خواست‌های خود توسط سازمان ملل شرکت نکردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار