راه‌اندازی بازارچه‌های میوه شهرداری یزد در راستای تسهیل خدمات و کاهش قیمت

درحالی که قیمت‌ میوه‌و تره‌بار در یزد نسبت به بسیاری از نقاط کشور بالاتر است، آغاز به کار بازارچه‌های میوه شهرداری می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت میوه در یزد را به دنبال داشته باشد به شرط آنکه نظارت بر روند فعالیت آن با جدیت دنبال شود.

 به گزارش ذاکرنیوز، یکی از گلایه‌هایی که مردم در طول سال‌های گذشته در شهر یزد داشته و دارند، قیمت بالای میوه و تره‌بار نسبت به دیگر استان‌ها است.

بالا بودن قیمت در برخی از میوه‌ها به صورت کاملا مشهود و حتی تا یک و نیم یا دو برابر قیمت همان میوه و با همان کیفیت یا حتی کیفیت بهتر در استان‌های همجوار است.

این تفاوت قیمت سبب شده که مردم نسبت به وضعیت قیمت گلایه داشته و خواستار بهبود وضعیت و برنامه‌ریزی مسئولان برای کاهش قیمت میوه و همسان‌سازی آن با دیگر استان‌ها و یا حداقل کاهش این فاصله قیمتی هستند.

در این راستا یکی از برنامه‌هایی که در بسیاری از استان‌ها اجرایی شده و توانسته تاثیر مناسبی در کاهش قیمت بازار میوه و تره‌بار داشته باشد، اجرای بازارچه‌های میوه از سوی شهرداری‌ها است که در آن قیمت‌ها به صورت واحد در تمام سطح شهر و با تفاوتی بسیار کم نسبت به میدان میوه‌ و تره‌بار عرضه می‌شود.

در این راستا، شهرداری یزد هم با توجه به گلایه‌های مردمی، اقدام به راه اندازی چند بازارچه میوه و تره بار در شهر یزد کرده که شش مورد آن در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

هدف از راه اندازی بازارچه‌های میوه  شهرداری یزد تسهیل خدمات  است

امیر شاکری، معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اقداماتی که در راستای ایجاد این بازارچه‌ها صورت گرفته اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی بازارچه‌های محلی میوه و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد تسهیل‌گری در ارائه خدمات به مردم  و کنترل قیمت‌ها است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی میوه و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری گفت: برای جلوگیری از رها‌ شدگی بازار و ضرورت ساماندهی موضوعات مربوط به مشاغل این حوزه راه‌اندازی بازارچه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و با رویکرد شهر هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

شاکری افزود: بازارچه‌های میوه در 6 محله شهر یزد هدف گذاری شده و به صورت مرحله‌ای در حال راه‌اندازی است که امید است با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته بتوان تاثیر مثبتی در بازار میوه و فرآورده‌های کشاورزی  شهر یزد ایجاد کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: بازارچه‌های میوه و فرآورده‌های کشاورزی بر ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز اثرگذار است و می‌توان این اقدام را علاوه بر حیطه مدیریت شهری در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز موثر دانست.

رئیس هیئت مدیره سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری یزد بیان کرد: علاوه بر بازارچه‌های میوه، سایر بازارچه‌های تحت نظر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری نیز به صورت محله محور اداره می‌شود.

شاکری افزود: بازرچه‌های بانوان توانمند، مشاغل خانگی، خدمت و خوشمزه بازار نیز از دیگر بازارهای فعال محلی در یزد هستند که هدف حمایت و رونق بخشی به کسب و کارهای کوچک و خانگی را دنبال می‌کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد گفت: خدمات ثبت نام، تشکیل و بررسی پرونده و مدیریت مالی این بازارچه‌ها به صورت الکترونیک زمینه‌سازی شده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده به زودی شاهد پوشش حداکثری خدمات به صورت الکترونیک و رونمایی از نرم افزار بازار خواهیم بود.

ایجاد چنین بازارچه‌هایی قطعا نقش بسیار مهمی در کاهش قیمت میوه و تره‌بار در سطح شهر یزد به دنبال خواهد داشت چرا که مردم می‌توانند میوه‌ خود را با قیمتی نزدیک به قیمت میدان میوه‌ و تره بار تهیه کنند.

با این وجود موضوع بسیار مهمی که در نتیجه بخش بودن این بازارچه‌ها تاثیرگذار است، ضرورت نظارت کامل بر روند عرضه و قیمت‌گذاری است که اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، قطعا باز هم مشکل افزایش قیمت‌ها وجود خواهد داشت.

قیمت‌گذاری بازارچه‌های میوه و تره‌بار شهرداری یکسان و آنلاین انجام می‌شود

محمد صفدرپور، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد هم در این رابطه با اشاره به برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری یزد، اظهار داشت: این سازمان کار ساماندهی مشاغل شهری را در سه فاز ایجاد بازارچه‌های مختلف، ساماندهی مشاغل و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری دنبال می‌کند.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک در شش نقطه یزد بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه ایجاد می‌شود تا بتوان قدرت خرید مردم را بیشتر کرد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: ترازوهای این غرفه‌ها به صورت آنلاین به سازمان متصل است و به هیچ عنوان غرفه‌داران نمی‌توانند قیمت میوه را بیشتر از قیمت مصوب عرضه کنند، حتی وزن خرید و فروش میوه توسط این غرفه‌ها بررسی می‌شود.

صفدرپور تصریح کرد: در حال حاضر برای میدان طلائیه در بلوار علامه جعفری، میدان امام شهر انتهای خیابان فرهنگ، بلوار بهمن جنب کشتارگاه قدیم، تقاطع جهاد و پاسداران، شهرک رزمندگان در بلوار سعادت و سه‌راه شحنه در جوار پایان مسافربری کار زیرسازی انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر این مکان‌ها، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌انداری بازار در چهار منطقه دیگر در حال انجام است که به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد با بیان اینکه شهرداری شش بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره‌بار راه‌اندازی می‌کند، گفت: قیمت میوه در این بازارچه‌ها به صورت آنلاین توسط سازمان مشخص می‌شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار