امام جمعه سیریک:

راه مهار تورم و رشد تولید دلارزدایی از اقتصاد کشور است

امام جمعه سیریک گفت: تنها راه تحقق مهار تورم و رشد تولید دلارزدایی از اقتصاد کشور است.

به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سیریک، به تشریح مسأله حجاب و آسیب‌شناسی وضعیت آن در کشور پرداخت، و اظهار کرد: از آنجائیکه حجاب مشمول مسائل اجتماعی است، پس به عنوان یک مساله حکومتی می‌توان پنداشت و نداشتن حجاب یک منکر مستقل مشهود در جامعه است، البته اسلام هیچ گاه با خشونت موافق نبوده است.


حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه، حجاب یک حکم اجتماعی است نه مساله فردی بیان داشت: در جامعه امروزی ما برخی پیدا می‌شوند و می‌گویند که حجاب یک مساله فردی است، اما باید بدانند که حجاب به هیچ عنوان امری فردی نیست، بلکه حجاب در ماهیت خود یک حکم اجتماعی است، که باید به آن توجه کنند.


وی با بیان اینکه، بخشی از معضل بی‌حجابی به ضعف‌های ما بازنمی‌گردد افزود: اساساً مردم ایران بخاطر همین حجاب انقلاب کردند و جوان‌های خود را راهی میدان مبارزه کردند، گفت: حجاب هم از جنبه دینی جز احکام و تاکیداتی است که دین مبین اسلام بر آن تاکید داشته‌اند و هم از جنبه اخلاقی این مسأله با هدف امنیت اخلاقی در جامعه حائز اهمیت است، و در جامعه‌ای که اکثریت آن مسلمان هستند در واقع حجاب مطالبه مردم از حکومت اسلامی قلمداد می‌شود.


امام جمعه سیریک، دلار زدائی تنها راه تحقق مهار تورم و رشد تولید عنوان کرد و افزود: برای مهار تورم و رشد تولید نیاز به حمایت تولید و قیمت گذاری دقیق کالا و اجناس است که تورم مهار شود.


حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: تحقق مهار تورم دلار زدائی از اقتصاد کشور است، وباید نظام پولی ما سروسامان بگیرد، و از طرفی مناسبات سختگیرانه نسبت به تخلفات در نظر گرفته شود و به تولید کننده تسهیلات ارزی و تشویقاتی در نظر گرفته شود.


وی افزود: آنجایکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال مهار تورم و رشد تولید عنوان کردند، این شعار دو جنبه دارد، و برای امسال چیزی که نباشد مهار است و چیزی که باشد تولید است.


وی با بیان اینکه، تورم مادر تمام فسادها در اقتصاد است، تصریح کرد: از آنجائیکه کشور ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است تورم می‌تواند مادر همه فسادها باشد و از طرفی امکان سرمایه‌گذاری در کشور کاهش پیدا می‌کند و زمینه‌ای برای دیگر فسادها ایجاد می‌شود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار