رئیس کره شمالی متعهد به افزایش همکاری‌های استراتژیک با روسیه شد

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی متعهد به گسترش همکاری‌های استراتژیک با روسیه شد.

به گزارش ذاکرنیوز، کیم جونگ اون رئیس کره شمالی متعهد شد تا دست همکاری به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داده و همکاری های استراتژیک با این کشور را در جهت اهداف مشترک ساخت کشوری قدرتمند افزایش دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد کیم در پیامی برای پوتین به مناسبت روز ملی روسیه ضمن دفاع از تصمیم پوتین برای تهاجم به اوکراین، حمایت و اتحاد کامل خود از این کشور را اعلام کرد.

وی در این پیام تصریح کرد مطمئنا عدالت پیروز می شود و مردم روسیه به افزودن افتخار به تاریخ پیروزی کشورشان، ادامه خواهند داد.

در این پیام آمده است رئیس کره شمالی خواستار همکاری استراتژیک نزدیک تر با مسکو و فشردن دست همکاری با رئیس جمهور روسیه منطبق با تمایلات مشترک مردم هر دو کشور و به منظور تحقق هدف ساخت کشوری قدرتمند است.

کره شمالی سال گذشته پس از تهاجم روسیه به اوکراین همواره به دنبال همکاری نزدیکتر با کرملین و حمایت از این کشور بوده و اظهار داشته که آمریکا و غرب سیاستی هژمونیک و تجاوزکارانه دارند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی چندی قبل گزارش داد کیم جونگ اون رئیس این کشور اظهار کرد که روسیه در نبرد علیه نیروهای متخاصم پیروز خواهد شد.

این خبرگزاری تاکید کرد رئیس کره شمالی معتقد است روسیه در نبرد علیه آنچه که وی امپریالیست می نامد، پیروز می شود.

براساس این گزارش، به نظر می رسد این اظهارات کیم جونگ اون با تمرکز بر اوکراین و حامیان غربی اش مانند آمریکا بیان شده است.

کره شمالی ارتباطی نزدیک با کرملین دارد و پس از تهاجم روسیه به اوکراین همواره از مسکو پشتیبانی کرده است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار