رئیس بانک مرکزی کشور یمن: مردم یمن کالای ایرانی را نسبت به کشور‌های دیگر ترجیح می‌دهند

رئیس بانک مرکزی کشور یمن با تاکید بر افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و یمن گفت: مردم یمن کالای ایرانی را نسبت به کشور های دیگر ترجیح می‌دهند.

به گزارش ذاکرنیوز، هیئتی متشکل از رئیس بانک مرکزی یمن و رئیس کمیته اقتصادی، در استان زنجان حضور پیدا کردند و در جلسه مشترک با مسئولان استانی به  تبادل اطلاعات پرداختند.

در این راستا محسن افشارچی استاندار زنجان ضمن خیر مقدم به هیئت یمنی اظهار داشت: استان زنجان میزبان میهمانانی از کشور یمن است، کشوری که در هشت سال گذشته زیر ظلم و ستم قرار گرفته ولی با تمام توان و انرژی و با توکل به خدا طلیعه پیروزی روشن و مشخص است.

 وی گفت: امیدواریم ارتباط اقتصادی در حوزه های تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری صنعت و تکنولوژی دانش‌بنیان و تعاملات فرهنگی آموزشی بین دو کشور ایران و یمن و به ویژه استان زنجان به زودی برقرار شود.

استاندار زنجان گفت: ما در بخش دولتی شروع به کار خواهیم کرد و ماموریت معاونت اقتصادی نیز این است که پیگیر این امر باشد.

در ادامه احمد هلال رئیس بانک مرکزی کشور یمن با بیان این‌که کشور یمن هشت سال درگیر جنگ ظالمانه و محاصره اقتصادی نابرابر است و در حال حاضر در یک آتش بس سیاسی به سر می‌برد که امیدواریم این آتش‌بس مقدمه‌ای برای حل بحران سیاسی کنونی باشد، افزود: در سفر به ایران در  دیدارها به دنبال این هستیم که  مقدمات همکاری در تمامی زمینه‌ها به خصوص در بخش اقتصادی، تولیدی و سرمایه گذاری فراهم شود تا پس از برقراری امنیت در یمن این کارها شروع شود. 

 رئیس بانک مرکزی یمن با اشاره به اینکه بخش بانکی بین دو کشور ایران و یمن برای مبادلات کالا وجود ندارد گفت: یکی از مهم‌ترین نکات این است که بتوانیم این بانک را تشکیل دهیم تا بخش خصوصی بتواند کار خود را انجام دهد.

وی گفت: به دنبال شرایطی هستیم که بتوانیم مشکلات گمرکی را از طریق مذاکرات حل کنیم تا مشوقی برای واردات و صادرات کالاها باشد.

احمد هلال با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده در مورد ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی یمن به شکل حداقلی است گفت: سازمان ملل به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی از یمن به دلیل فروپاشی موسسات اقتصادی، نهادهای دولتی اطلاعات دقیقی از میزان مراودات تجاری یمن ندارد و ظرفیت‌های گفته شده  بیشتر از این موارد است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با وجود بسترهای مردمی و رسمی که میان دو کشور وجود دارد باید روابط اقتصادی و مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشور یمن افزایش یابد.

رئیس بانک مرکزی کشور یمن با اشاره به هدف از جلسات با کشور ایران گفت: به دنبال سه هدف هستیم که در هدف نخست باید مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و یمن تقویت شود چرا که مردم یمن کالای ایرانی را نسبت به کشور های دیگر ترجیح می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه درصدد‌یم  به زودی منطقه آزاد تجاری و صنعتی در ساحل دریای سرخ در منطقه راس عیسی ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: این منطقه دسترسی بسیار راحتی به اروپا و کشورهای آفریقایی دارد که از طریق ایجاد این منطقه آزاد تجاری و همکاری با ایران می‌توان کالاهای ایرانی را علاوه بر یمن به سایر کشورهای اروپایی و آفریقایی صادر کرد.

احمد هلال گفت: انتقال دانش فناوری و تجربیاتی است که جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته به آن دست پیدا کرده که ما در جمهوری یمن به این دستاوردها و پیشرفت‌ها افتخار می‌کنیم و به دنبال انتقال این دانش و تجربه‌ها به یمن هستیم. 

وی با بیان اینکه در پایان این دیدارها تفاهم نامه‌های مشترک همکاری میان دو کشور امضا خواهد شد بیان کرد: یکی از بندهای این تفاهم نامه تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری سرمایه‌گذاری‌های تجاری و تسهیل خدمات در این بخش و همچنین زدودن موانع موجود در این مسیر است. 

رئیس بانک مرکزی کشور یمن تصریح کرد: آغاز فعالیت‌ها مستلزم این است که در راستای مانع زدایی‌های تجاری میان بین دو کشور ایران و یمن تلاش و حرکت کنیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار