دیپلمات سعودی: اگر ائتلاف عربستان از یمن خارج شود گروه‌های غربی وارد خواهند شد

دیپلمات سعودی امروز،‌ دوشنبه (۹ نوامبر) اعلام کرد، در صورت خروج و عقب‌نشینی ائتلاف عربی از یمن گروه‌های غربی مداخله خواهند کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، نایف بن بندر السدیری، سفیر سعودی در اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در توجیه حضور مداخله‌جویانه کشورش در یمن اظهار کرد: عقب‌نشینی ائتلاف عربی به رهبری عربستان از یمن احتمالا منجر می‌شود گروه‌های غربی به طور مستقیم برای مقابله با "گروه‌های تروریستی و مقابله با هرگونه نقش ایران" وارد عمل شوند.

السدیری اظهار کرد: جامعه جهانی امروز آگاه است که حمایت از تلاش‌های ائتلاف سعودی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در یمن از جمله القاعده و داعش ضروری است.

این دیپلمات سعودی در ادامه اظهارات به دور از واقعیتش مدعی شد: حوثی‌ها دولت را ربودند و "روی ادامه جنگ از طریق رد درخواست‌ها برای مذاکره سیاسی و به چالش کشیدن قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت" تلاش می‌کنند.

این سفیر سعودی تاکید کرد: در صورت عقب‌نشینی ائتلاف عربی از یمن این توجیه وجود خواهد داشت که گروه‌های غربی دست به مداخله مستقیم بزنند و مشارکت خود را در جنگ علیه گروه‌های تروریستی در یمن افزایش دهند.

السدیری ادعا کرد: عربستان امروز در جنگ علیه یمن در دفاع از خاک خود حضور دارد که در معرض عملیات "تروریستی" از طریق پهپادها و موشک‌های بالستیک است که تعداد آنها به ۳۱۲ حمله موشکی می‌رسد و در همین حدود نیز حملاتی با پهپادهای هجومی انجام گرفته است. این عملیات مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرند که شامل میادین نفتی، فرودگاه‌ها و پالایشگاه‌هاست و این حملات تهدیدی علیه امنیت هوانوردی و دریانوردی و انتقال نفت در جهان هستند.

او همچنین بدون اشاره به محاصره بی‌رحمانه کشورش علیه یمن ادعا کرد، عربستان در ارائه کمک‌ها به گروه‌های مختلف جامعه یمن فرقی قائل نیست و به حمایت انسانی و امدادرسانی به اقشار مردم یمن توجه دارد از جمله مناطقی که تحت کنترل حوثی‌هاست. این حوثی‌ها هستند که کمک‌ها را تنها بین اعضای خود و خانواده‌های آن‌ها تقسیم می‌کنند و بقیه مردم را از این کمک‌ها محروم می‌کنند!

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار