دیدار مشاور امیر عبداللهیان با رئیس جمهور سوریه/ تاکید بشار اسد بر هماهنگی و ترسیم راهبرد مشترک

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی به همراه هیئتی در دمشق با رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی بعد از دیدار با معاون وزیر خارجه سوریه امروز دوشنبه با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد موضوع‌های مورد اهتمام طرفین و همچنین همکاری و رایزنی منطقه‌ای و بین المللی و دیدگاه‌های مشترک در سایه تحولات و تغییرات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار بر اهمیت هماهنگی در مرحله آتی به ویژه در رابطه با نشست‌های چهارجانبه (بین ایران، روسیه، ترکیه و سوریه) و روند گفت‌وگوهای آستانه و ترسیم راهبرد مشترکی که مبانی و اصول را تعیین کند و با دقت،  اهداف و سرفصل‌ها را توضیح دهد، تأکید کرد؛ اهدافی که به گفته وی، مذکرات آتی، چه در خصوص عقب نشینی ترکیه از اراضی سوریه باشد یا مربوط به مبارزه با تروریسم  یا هر موضوع دیگری، بر اساس این اهداف خواهد بود و چارچوب زمانی و مکانیزم این سرفصل ها را با همکاری طرف‌های روسی و ایرانی تعیین خواهد کرد.

کشور سوریه , جمهوری اسلامی ایران ,

خاجی نیز به نوبه خود بر درستی چشم انداز سوریه در خصوص پرونده‌های مختلفی که در این باره گفت‌وگو شده، تأکید کرد. او همچنین از تحولاتی که روابط خارجی سوریه این اواخر در عرصه کشورهای عربی شاهد بود، ابراز خرسندی گرد و گفت که این مرحله جدید بدون مقاومت سوریه و فداکاری مردم آن در برابر تروریسم حاصل نمی شد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی به همراه هیئتی صبح امروز دوشنبه وارد دمشق شد و با ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کشور سوریه , جمهوری اسلامی ایران ,

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار