دومین وبینار مشترک خبرگزاری های «مهر»، «اسپوتنیک» و «تهران تایمز»

جنگ روانی و اشاعه خبرهای جعلی از سوی رسانه های غربی، موضوع دومین وبینار مشترکی بود که از سوی خبرگزاری های «اسپوتنیک» و «مهر» و همچنین روزنامه «تهران تایمز» برگزار شد.

به گزارش ذاکرنیوزخبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در مشارکت با خبرگزاری «مهر» جمهوری اسلامی ایران و روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز»، دومین وبینار خود را برگزار کردند.


این نشست با موضوع «جنگ روانی و اطلاعاتی و انتشار اخبار جعلی از سوی رسانه های غربی علیه ایران و روسیه» و به زبان فارسی برگزار شد.


در ابتدای این نشست، «پیمان یزدانی» دبیر سرویس انگلیسی  مهر، با استقبال از برگزاری این وبینار مشترک، درباره لزوم همکاری میان رسانه های ایران و روسیه در راستای مقابله با انحصارطلبی رسانه های غربی صحبت کرد.


دومین وبینار مشترک خبرگزاری های «مهر»، «اسپوتنیک» و «تهران تایمز»


«ایوان زاخاروف» میزبان روسی این رویداد نیز به نمایندگی از خبرگزاری اسپوتنیک، صحبت های خود را در باب موضوع مورد بحث در چهار سرفصل ارائه داد که عبارتند از:


*تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه به عنوان یکی از ابزارهای «سیاست بازدارندگی» در طول دست کم ۱۰ سال گذشته


*طرح اتهام های سایبری مبنی بر مداخله ایران و روسیه در روندهای انتخاباتی آمریکا و هدف قرار دادن شرکت های تجاری


*ایران هراسی و روسیه هراسی که برای نیل به اهداف سیاسی واشنگتن انجام می شود


* نقش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در شکل دادن فرضیه اطلاعاتی علیه ایران و روسیه و اینکه اصولاً هیچ فرقی میان دولت های دموکرات و جمهوریخواه واشنگتن وجود ندارد چرا که هر دو گروه از ایران هراسی و روسیه هراسی برای پیشبرد سیاست های خود استفاده می کنند


زاخاروف با اشاره به اینکه تحریم ها علیه روسیه هرگز به دشواری تحریم هایی که ایران طی ۴۰ سال گذشته، تحمل کرده، نبوده است؛ گفت: مردم روسیه باید از صبر و مقاومت ملت ایران در برابر تحریم ها الگو بگیرند.


دومین وبینار مشترک خبرگزاری های «مهر»، «اسپوتنیک» و «تهران تایمز»


این در حالی است که در نهایت، نماینده مهر پیشنهاد داد که رسانه های دو کشور می توانند مبتکر نهادی با عنوان «کلوپ رسانه های کشورهای تحت تحریم» باشند که هدف از آن مقابله با نظام تک قطبی و دفع جنگ اطلاعاتی و اخبار جعلی رسانه های غربی است- پیشنهادی که البته با استقبال گرم نماینده اسپوتنیک مواجه شد.


در این نشست همچنین بر لزوم تکیه بر دیپلماسی عمومی از راه ارتباط و همکاری مردمی در راستای مقابله با تلاش های غرب برای مخدوش کردن تصویر ایران و روسیه نزد مردم دو کشور، تاکید شد.


نخستین وبینار مشترک خبرگزاری های اسپوتنیک و مهر، هفته قبل و به زبان انگلیسی برگزار شد و موضوع آن تصویر غلطی بود که رسانه های جریان اصلی غرب در برنامه های خود، از کشورهای نیم کره شرقی ارائه می دهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار