دولت مالیات سال ۹۸ اصناف را ببخشد

رئیس اتاق اصناف البرز گفت: اگر دولت نمی‌تواند از صنوفی که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند حمایت مالی لازم را داشته باشد، لااقل مالیات سال ۹۸ آنها را ببخشد.

به گزارش ذاکرنیوز، بهروز حصاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی شیوع کرونا شاهد تعطیلی بسیاری از صنوفی شدیم که برای بازار شب عید خود برنامه ریزی کرده بودند.


وی ادامه داد: تعطیلی واحدهای صنفی در طول یک ماه و نیم گذشته خسارات زیادی به این واحدها زده که جبران این آسیب‌ها از سوی دولت کار ساده ای نیست.


وی با اشاره به اینکه در حال بررسی میزان خسارت وارده به صنوف استان هستیم، افزود: محاسبه دقیق خسارت‌های وارده کار ساده‌ای نیست چون برخی از کسبه و صنوف آسیب دیده نه تنها ضرر کرده‌اند بلکه از اصل سرمایه آنها هم به میزان قابل توجهی کم شده ولی برخی صنوف هم هستند که صرفاً بازار شب عید نداشته‌اند و آسیبی به سرمایه اولیه آنها وارد نشده است.


این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال  گلفروشی‌ها و یا شیرینی فروشی‌های استان  که به امید فروش خوب شب عید مغازه‌های خود را پر کرده بودند، ضرر زیادی متحمل شدند چون گل‌ها که پوسیده و شیرینی‌های شب عید هم الان خریدار ندارد.


حصاری گفت: هر چند دولت تا کنون جلسات متعددی برای حمایت از صنوف آسیب دیده برگزار کرده ولی با توجه به تعداد بالای این صنوف هنوز نتوانسته اقدام عملی در این خصوص انجام دهد.


رئیس اتاق اصناف البرز افزود: اگر دولت نمی‌تواند برای حمایت از این صنوف حمایت مالی داشته باشد، پیشنهاد می‌شود لااقل مالیات سال ۹۸ آنها را ببخشد تا بخشی از آسیب‌های این واحدها جبران شود.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار