رئیس اتاق اصناف استان اصفهان:

دولت با تسهیلات کم بهره و توافق مالیاتی نجاتبخش اصناف شود

اصفهان- رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت:دولت با ارائه تسهیلات با بهره کم و توافق مالیاتی می تواند اندکی از زخم واردشده بر پیکر اصناف را التیام بخشد.

به گزارش ذاکرنیوز، رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرر و زیان اقتصادی و معیشتی اصناف در استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از ۲۲۰ هزار واحد صنفی و در شهرستان اصفهان بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعال است که با شیوع کرونا از نظر اقتصادی آسیب جدی دیدند.


وی افزود: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و تعطیلی واحدهای صنفی در ایام عید نوروز بسیاری از واحدهای صنفی به ویژه پوشاک و خوراک دچار ضرر اقتصادی جبران ناپذیر شدند.


بازگشایی مشاغل میان خطر از یکم اردیبهشت ماه


رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه از روز یکم اردیبهشت ماه واحدهای صنفی میان خطر مانند پاساژها بازخواهند شد، ابراز داشت: کسب و کارهایی مانند تالارهای پذیرایی، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و مشاغل پرخطر دیگر کماکان تعطیل هستند.


دست یاری دولت به اصناف


وی با بیان اینکه برای نمونه ضرر اقتصادی به صنف تالارهای پذیرایی در سال جاری تأسف آور است خواستار حمایت دولت از اصناف شد و گفت: ارائه تسهیلات با بهره کم و توافق مالیاتی می‌تواند اندکی از زخم واردشده بر پیکر اصناف را التیام ببخشد.


جهانگیری با تاکید بر مجهز شدن اصناف به علم روز دنیا و توسعه کسب و کار به شیوه مجازی و الکترونیکی گفت: در استان اصفهان بیش از هشت هزار واحد صنفی خرد در محله‌ها وجود دارد و علت مهم عدم کمبود کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها در ایام شیوع کرونا نسبت به سایر کشورها، وجود همین واحدهای کسبی کوچک در سطح استان اصفهان بود.


وی افزود: وجود واحدهای صنفی خرد با زیرساخت‌های اقتصادی کشور ما همخوانی دارد و مخالف تبدیل شدن واحدهای صنفی کوچک به فروشگاه‌های بزرگ هستیم.





اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار