دولت آلمان برای مقابله با آمار بالای تجاوز جنسی علیه کودکان وارد عمل می‌شود

دولت آلمان ضمن هشدار درباره آمار تکان دهنده تجاوز جنسی علیه کودکان برای مقابله با این مسئله وارد عمل شده و از بزرگسالان هم درخواست کرده تا در این رابطه مسئولیت بیشتری بر عهده گیرند.

 به گزارش ذاکرنیوز ، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: سال گذشته آمار تجاوزهای جنسی به کودکان ا در آلمان فزایش چشمگیری داشت و 17168 کودک زیر 14 سال قربانی آزار جنسی شدند. لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان حالا می‌خواهد از یک کمپین برای آموزش بزرگسالان در مورد کارهایی که می‌توانند برای مقابله با این مسئله انجام دهند استفاده کند.

در یکی از این کمپین ها روی مبل آبی، بالشی با چشم های گلدوزی شده روی آن دیده می شود، در کنار آن یک قفسه با اسباب بازی های کودکان و کفش های کتانی به اندازه کودک روی زمین قرار دارد. این نمایی از یک اتاق معمولی کودکان است که روی یک پوستر نشان داده شده است، اما عبارات با این فضای معصومانه مطابقت ندارد. با حروف زرد بزرگ روی این پوستر نوشته شده است: «مسئولیت خود را کنار نگذارید».

لیزا پاوس ، وزیر خانواده فدرال و "کرستین کلاوس"، کمیسر مستقل برای مسائل سوء استفاده جنسی از کودکان، در مقابل این پیام نشسته‌اند. پاوس توضیح می‌دهد: بزرگسالان باید مسئولیت را بر عهده گیرند و از دور نظاره گر این اوضاع نباشند.

این دو وزیر دومین کمپین ضد آزار را در وزارت خانواده از روز دوشنبه آغاز کردند. اولین مورد، یک سال پیش، در مورد آگاه کردن شهروندان نسبت به موضوع سوء استفاده بیشتر از قبل بود. اکنون بزرگسالان باید فعالانه با کودک آزاری مبارزه کنند.

لیزا پاوس در این باره گفت: مرتکبین به این اقدام خیانتکارانه عمل می کنند؛ آنها احساس گناه را به قربانیان القا می کنند. به همین دلیل است که کودکان خود را آشکار نمی کنند.

همانطور که کرستین کلاوس تأکید می‌کند، هیچ‌کس نباید متخصص باشد تا کاری کند سیل مطالب اطلاعاتی درباره نحوه برخورد با موضوع وجود دارد. بروشورها نکاتی را ارائه می دهند و خطوط تلفن و آدرس مراکز مشاوره محلی را فهرست می کنند. یکی از تمرکزهای این کمپین تقویت شبکه های محلی و ابتکارات اجتماعی است. تبلیغات تلویزیونی، پوسترها و پیشنهادات رسانه های اجتماعی هم به این موضوع اشاره دارند.

گزارش وضعیت فعلی اداره پلیس جنایی فدرال، که در 30 اکتبر منتشر شد و لیزا پاوس از آن نقل قول می کند، نشان می دهد که این مشکل چقدر فوری است. بر این اساس در سال 2022، 17168 کودک زیر 14 سال در آلمان قربانی آزار جنسی شدند. اینها اغلب شامل کودکان بسیار خردسال می شوند. تقریباً در یک مورد از هر هفت مورد، افسران پلیس قربانیانی را شناسایی کردند که هنوز شش سال نداشتند. مستند شده است که جوانان 14 تا 17 ساله در 1211 مورد قربانی آزار جنسی بوده اند. تعداد موارد گزارش نشده احتمالاً بسیار بیشتر است. لیزا پاوس این اعداد را "تکان دهنده" نامید.

بیشتر جنایات در خانواده یا در حلقه اجتماعی قربانیان رخ می دهد. به گفته پاوس مرتکبین خیانتکارانه عمل می کنند، آنها احساس گناه را در قربانیان القا می کنند. پاوس می گوید به همین دلیل است که بچه ها خودشان را نشان نمی دهند.

به گفته این دو مقام آلمانی بسیاری از بزرگسالان به سرعت از مسئولیت شانه خالی می کنند، زیرا نمی دانند چگونه با کودکان و جوانان در مورد سوء استفاده جنسی صحبت کنند. لیزا پاوس و کرستین کلاوس می گویند که پاسخ ها ساده است. مواد و منابع کافی برای این کار وجود دارد. وزیر خانواده آلمان گفت: اما من باید آماده باشم. شما باید مراکز مشاوره محلی را بشناسید و باید فعالانه به مهدکودک ها و مدارس مراجعه کنید. و مهمتر از همه: شما باید این اطلاعات را قبل از اینکه واقعاً با یک مورد مواجه شوید به دست آورید.

کرستین کلاوس همچنین گفت: بازنگری ضروری است، این تنها راه برای محافظت بهتر از کودکان و جوانان است.

به گفته آن ها ظاهراً مراجعه به این کارشناسان برای برخی از درمانگران کودک و نوجوان نیز ضروری است. کرستین کلاوس مطمئن است که برخی از آنها متوجه نمی شوند که برای مثال، وقتی کودکان را برای افسردگی درمان می کنند، علت افسردگی سوء استفاده جنسی از آن ها است.

در هر صورت، وزیر مسئول این امر، پاوس، توضیح می دهد که او تقریباً پیش نویس قانون مربوطه را به پایان رسانده است. این قانون باید در ماه نوامبر به رای گیری ادارات برود.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان هم در این باره گفته است: هیچ مجرمی نباید احساس امنیت کند و هیچ قربانی نباید بدون کمک رها شود . به گفته وی همچنین تعداد موارد توزیع، کسب و در اختیار داشتن محتوای پورنوگرافی کودکان و نوجوانان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سال 2022، پلیس در مجموع 42075 مورد با محتوای هرزه‌نگاری کودکان ثبت کرده است که نسبت به سال قبل (2021: 39171 مورد) 7.5 درصد افزایش داشته است. تعداد افرادی که دارای محتوای پورنوگرافی جوانان بودند تقریباً یک سوم (32.1 درصد) افزایش یافت و به 6746 مورد رسید .

تجربه پلیس حاکی از آن است که افراد زیر سن قانونی اغلب در سنین پایین با افراد هم سن یا کمتر تجربه جنسی دارند و اغلب از مسئولیت کیفری اعمال خود آگاه نیستند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار