توسط مرکز ایران و فرانسه؛

دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» برگزار می‌شود

مرکز ایران و فرانسه Centre Franco Iranien با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» را همانند دوره‌های گذشته به صورت برخط برگزار می‌کند.

به گزارش ذاکرنیوز، مرکز ایران و فرانسه Centre Franco Iranien با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» را همانند دوره‌های گذشته به صورت برخط برگزار می‌کند.


ناهید شاهوردیانی استاد دانشگاه تهران، نویسنده و محقق، روح الله حسینی استاد دانشگاه تهران، نویسنده و شاعر، ژان کلود ووآزن نویسنده، محقق، باستان شناس و متخصص تاریخ و تمدن ایران و سید وحید یعقوبی مدرس زبان فارسی و پژوهشگر حوزه فرهنگ و ادبیات فرانسه از مدرسان این دوره هستند.


این دوره آموزشی از دهم ژوئیه تا شانزده سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۹ تیرماه تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲) در سه سطح ابتدایی، میانی و پیشرفته برگزار می‌شود.


در این دوره از کلاس می‌توان علاوه بر شناخت تمدن و فرهنگ ایرانی، شعر و ادبیات کلاسیک و جدید فارسی به آشنایی فارسی آموزان با سامانه‌های برخط آموزش زبان فارسی، فیلم و سریال به زبان فارسی، سایت‌ها خبری به زبان فارسی و نیز موتورهای جستجوگر فارسی در اینترنت و کار با ابزار فارسی در فضای سایبر آموزش داده می‌شود.


همچنین رویکرد آموزشی این دوره‌ها مبتنی بر خود آموزی، زبان آموز محور و مواد درسی و سرفصل‌ها آموزشی بر اساس روش‌های آموزشی مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی کشور ایران و فرانسه تدوین و ارائه است.


مرکز ایران و فرانسه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون طی ۹ ترم با تربیت فارسی آموزان فرانکوفونی، میزبان ۱۴۱ فارسی آموز از سراسر کشورهای فرانکفونی از جمله فرانسه، بلژیک، سوئیس و کانادا وسایر کشورها نظیر مکزیک، آمریکا و لبنان بوده است.


علاقه مندان با شرکت در این دوره‌ها گواهی حضور در دوره مورد تأیید دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران را دریافت می‌کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار