دو اولویت توسعه‌ای استان سمنان در حوزه اقتصاد چیست؟

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز ، محمدرضا صادقی شامگاه روز گذشته در آیین رونمایی از نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان در کاروانسرای تاریخی نقش جهان سمنان اظهار داشت: امروز دو اولویت به‌عنوان رویکردهای اصلی استان سمنان در حوزه اقتصادی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان سمنان در حوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: سمنان باید به قطب فناوری کشور بدل شود.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: سمنان گرچه استانی بدون نفت و بندر بوده و از ظرفیت‌های ساحلی و هم‌جواری با رودخانه‌های بزرگ بهره‌مند نیست؛ اما می‌تواند به‌عنوان استانی فناور در کشور بدل شود.

صادقی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری استان سمنان در سال قبل  در زمره بهترین پارک‌های علم و فناوری کشور بوده و در این سال رتبه دوم کشوری را در اقتصاد دانش‌بنیان کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این آمار محصولات تنها منحصر به تراکنش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان بوده است که در سال قبل به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان موضوع اقتصاد گردشگری و توسعه آن در استان سمنان را یکی دیگر از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم در این استان برشمرد و افزود: تبدیل استان سمنان به بهشت اقتصادی و گردشگری موضوعی است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

صادقی معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری را ضرورتی انکارناپذیر در استان سمنان عنوان و تأکید کرد: استان سمنان از جاذبه گردشگری بسیار دیدنی و ارزشمند مختلفی بهره‌مند‌است که باید به بهترین شکل ممکن، معرفی و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد گردشگری در حوزه‌های خانواده، سلامت، غذا و سایر موارد از دیگر اولویت‌های استان است عنوان کرد: امروز باید بتوانیم گردشگری را در استان سمنان اقتصادی کنیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار